• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dokumentären-tråden.

Ingvar Kamprad - mannen som möblerade världen
Kan vara en sevärd dokumentärfilm om man är intresserad om Kamprad och hans historia! Finns på div streaming-hemsidor.
 
Ingvar Kamprad - mannen som möblerade världen
Kan vara en sevärd dokumentärfilm om man är intresserad om Kamprad och hans historia! Finns på div streaming-hemsidor.

Det är ganska intressant att Sveriges kanske mest framgångsrika män under 1900-talet hade samma initialer. IK. Som tur är verkar det sluta lyckligt för Ingvar. Ivars liv slutade lite tråkigare, men killen var verkligen i smöret ett tag.
http://www.oppetarkiv.se/video/5466460/ivar-kreuger-avsnitt-1-av-3
 

Jimpa

Panerai
Jag blir så jä#&la frustrerad över dom här mord dokumentärerna för att jag inte får något svar på slutet vem det var.. Skitjobbigt ju? Var det O.J ? Var det så enkelt? Var det så jävla enkelt att C.P mördade Palme? Pojkarna i paradise lost, making a murderer .. Kan polisen vara så koruppt att dom planterat bevis o skit? ... Dessa dokumentärer ger mig huvudbry :banghead::banghead: i need to crack the code o_O
 
Jag blir så jä#&la frustrerad över dom här mord dokumentärerna för att jag inte får något svar på slutet vem det var.. Skitjobbigt ju? Var det O.J ? Var det så enkelt? Var det så jävla enkelt att C.P mördade Palme? Pojkarna i paradise lost, making a murderer .. Kan polisen vara så koruppt att dom planterat bevis o skit? ... Dessa dokumentärer ger mig huvudbry :banghead::banghead: i need to crack the code o_O
Håller med.
Det var bara drygt att se alla avsnitt making a murder när slutet resulterade i nonsens!
 
Jag blir så jä#&la frustrerad över dom här mord dokumentärerna för att jag inte får något svar på slutet vem det var.. Skitjobbigt ju? Var det O.J ? Var det så enkelt? Var det så jävla enkelt att C.P mördade Palme? Pojkarna i paradise lost, making a murderer .. Kan polisen vara så koruppt att dom planterat bevis o skit? ... Dessa dokumentärer ger mig huvudbry :banghead::banghead: i need to crack the code o_O
I fallet OJ finns väl ytterst liten tvekan att det var OJ, frågan är väl där bara om han hade någon som hjälpte honom. Han sitter ju nu i fängelse dömd för rån... Mycket etablerade amerikanska jurister säger rakt ut i direktsändning att OJ är skyldig. Vad gäller Palme / CP är det mycket osäkrare.
 

ErikGBG

Audemars
Killarna i paradise lost känns ganska självklart att dom är oskyldiga. Vidrigt jävla justitiemord.
"Kan polisen vara så koruppt att dom planterat bevis o skit? ."
Ja, definitivt. Poliser är ju som folk är mest, plus våldsmonopol och makt vilket ofta tar fram det sämsta ur folk.
 

Jimpa

Panerai
Frustrerande minst sagt. men tack för alla fina dokumentär tips! dom har märkt mig för livet :D:D:D
 
I Svenska dokumentärfilmen "Dom kallar oss modds" får man ett tragiskt smakprov på hur det kunde/kan se ut i Sverige/Stockholm för vissa.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Precis sett en super bra dokumentär på Netflix: Somm. Den handlar om 4st killar som ska försöka klara av måstår provet som sommelier, sägs vara ett av dom svåraste proven man kan göra. Klart se värd!!!
 

MrPlow

Rolex
How to change the world. Dokumentär om Greenpeace. Finns på Netflix. Ger helt klart en annan bild av miljökämpar.
 

Jimpa

Panerai
Tänk om "Du-Reformen" med Fredrik lindström på svt. Riktigt bra dokumentärserie om Sveriges historia, fantastiskt land vi bor i endå.
 
Topp