Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

dollar fall och klockor

Diskussion i 'Diskussion' startad av hublot, 7 oktober 2013.

1. hublot
    Trådstartare

hublot Bonde

Från:
    Helsingborg
    Någon mer än jag som sitter och hoppas att dom går in i en riktig kris dollarn sjunker åtminstone under 4kr och så kan man göra sig ett riktigt fynd??

2. JayJay

JayJay Biskop

Om den sjunker så lågt kommer det nog diverse andra mindre roliga effekter som i slutändan drabbar en på andra sätt. Så, nej, det är ingenting jag går runt och hoppas på.

Isodor, Icaras, krämbulle och 7 andra gillar detta.
  3. B1884

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Ett sådant extremt fall hoppas jag väl inte på... men skulle den gå ner till runt 5.50/5.60 så kan man redan då göra kap.

4. M021

M021 Friends of KS

Justeras inte priserna numera? Inget fakta baserat påpekande men om man jämför dagens priser både på klockor och kläder så kompenseras de ofta idag jämfört med 5 år sedan, tidigare var en jacka €500/$500/5000SEK

Senast jag köpte en trenchcoat i USA var skillnaden inte så stor längre, bara min reflektion? Anledningen vad jag förstår är att lyxsegmenten kränger trots ekonomiska kriser, mellansegementet lugnar ofta ner sig, men dom som har mkt pengar har oftast mkt pengar trots en dipp i ekonomin

Affe gillar detta.
  5. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    Om den går under 5.5 igen lär det bli en jävla massa kaos i USA. Och det vill i alla fall inte ja va med om

6. hublot
    Trådstartare

hublot Bonde

Från:
    Helsingborg
    Nu har jag ingen koll på vad som händer om den sjunker för lågt. Men begagnat på ebay borde väl inte följa med, det är väl där man kan göra dom stora klippen om den fsller?

7. MJ24

MJ24 Friends of KS

Priserna generellt på varor, och det gäller även klockor (i alla fall begagnat) är lägre i USA redan, men det är klart att om USD faller blir det ju än mer gynnsamt att konsumera för oss där.

8. Roxen

Roxen Stadsbo

Från:
    Danderyd
    Dollarn får gärna falla, men ett USA i kris är inte att föredra.

Icaras och Hardy gillar detta.
  9. Kson

Kson Friends of KS

Inget jag hoppas på.

10. par

par Friends of KS

Känns som priser är så internationellt idag att jag har svårt och se några jätte förändringar.

11. Omen

Omen Goldmember

Ja det är inte roligt, en alltför stark krona mot en svag dollar får tyvärr på sikt en del andra negativa biverkningar.Exporten t.ex.
    Men en resa till Jul och nyår kanske man skulle passa på och ta.

Mårtenssons ur Brookfield