• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dom 25 mest eftertraktade klockorna...(uppdaterad sid 2)

Re: Sv: Dom 25 mest eftertraktade klockorna...

Camo00 skrev:
JoberMan skrev:
axa skrev:
Listorna i tidningen säger inte så mycket mer än att vissa modeller och märken är populära att söka på chrono24...
Och du menar att det inte finns någon koppling mellan det och popularitet i någon större bemärkelse?

Definiera popularitet? Det är till att börja med ett mycket skevt urval av totala befolkningen som söker på Chrono24... Så om man med popularitet menar bland Chrono24s aktiva besökare så är det högst relevant...

+1!
 

Optimisten

Cartier
Re: Dom 25 mest eftertraktade klockorna...

theargonaut skrev:
vaniljglass skrev:
Utan att på något sätt klanka ner på Seamaster, så var det lite skämmigt att läsa.
Hahaha... Omega Seamaster är ju rätt mkt "Svennebanan", fint märke, men inte för skrytig, typ. Så det är väl klart att den hamnar högt upp i Skandinavien! Been there, done that ;) Dock är det väl en AT på bilden, vilket kanske inte är den man tänker på först.

AT är ju den kungliga vanliga klockan.
 

Optimisten

Cartier
Re: Dom 25 mest eftertraktade klockorna...

Personligen skulle jag gärna ha en Patek, men då jag inte vill lägga så mycket pengar på en klocka just nu så söker jag ju inte på dem (mer än i drömsurfning). Detta tror jag gäller flera och det ger ju Patek en sämre ranking pga att de är för dyra för många, men många skulle samtidigt vilja ha dem. Så egentligen kan man bara jämföra lika dyra klockor inbördes. ;)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Re: Dom 25 mest eftertraktade klockorna...

Var det inte lite konstiga bilder för att matcha texten? Jag gissar att den mest eftersökta Pannan inte är keramisk, Seadwellern inte är en Dipsy eller att GMTn inte är i helguld.

Äger inte heller någon Rolex. Fn oxå :).
 
Re: Dom 25 mest eftertraktade klockorna...

En artikel från Forbes med samma tema/ underlag men bra artikel och lite intressant iallafall...

http://www.forbes.com/sites/arieladams/2013/01/10/wrist-watch-brands-models-of-high-value/

top-10-brands15.jpg


top-50-demand15.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Dom 25 mest eftertraktade klockorna...

Skitlista
Inte en enda G-shock på listan ju :)
 

naggge

Panerai
Re: Dom 25 mest eftertraktade klockorna...

leben skrev:
Var det inte lite konstiga bilder för att matcha texten? Jag gissar att den mest eftersökta Pannan inte är keramisk, Seadwellern inte är en Dipsy eller att GMTn inte är i helguld.

Eller en Cartier Santos med tourbillon :lol:
 
Topp