Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Domita- vintageur

Diskussion i 'Diskussion' startad av TiE, 26 december 2013.

1. TiE
    Trådstartare

TiE Friends of KS

Vi håller på och röjer i ett dödsbo efter min svärfar och då dök detta ur upp. Automatiskt swiss made som håller tiden bra när jag väl drog upp den. Men vad sjutton är det för fabrikat. Hittar absolut nada när jag letar i minna egna böcker eller på nätet. Någon som vet något om detta?

2. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Kanske passar bättre i vintage delen?

Jens och Sandkvist gillar detta.
  3. TiE
    Trådstartare

TiE Friends of KS

Kan ju stämma. Tänkte inte så mycket på det när jag lade upp tråden. Å andra sidan tror jag det är fler som läser Diskussions-delen, med större möjlighet till svar. Så strikt tror jag väl ändå inte forumreglerna är...Får väl se om det dyker upp något tips.

mrMyagi gillar detta.
  4. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Tobbe-i-Etuna!

Du kan inte öppna huven. Det kan sitta fina verk i "anonyma" märken!
    Troligen sitter det ett ETA verk i den.

Den ser ut att vara helstål och i fint skick med lätt tvätt och polering! Klocka är
    nog med all säkerhet tillverkad runt sent 60- eller början av 70-talet!
    Har aldrig heller stött på denna Domita variant. Troligen en leverantör som har
    döpt tavlan.

Domita låter som en spågumma på Kiviks marknad kanske turistbyrån där har
    en aning!:)

Fin klocka!

5. Spindel

Spindel Biskop

Efter intensivt sökande är det enda varumärke jag kan hitta med det namnet en tillverkare av espressomaskiner (dock inte så långsökt att samma företag kanske gjort/försökt göra klockor någon gång i det förflutna (jag menar Valmet gör traktorer och finskmodifierade AK47:eek:r så det finns gott om skumma produktkombinationer där ute ;) )).

Dock hittade jag en sida tillhörande nån snubbe i chicago som hade en hög med lite udda vintageklockor. Du kan försöka ta kontakt med honom och se om han kanske stött på Domita klockor någon gång. Hans sida är: http://alanwatch.homestead.com

Mårtenssons ur Brookfield