• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Domita- vintageur

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Vi håller på och röjer i ett dödsbo efter min svärfar och då dök detta ur upp. Automatiskt swiss made som håller tiden bra när jag väl drog upp den. Men vad sjutton är det för fabrikat. Hittar absolut nada när jag letar i minna egna böcker eller på nätet. Någon som vet något om detta?
K2mzzpq.jpg
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Kan ju stämma. Tänkte inte så mycket på det när jag lade upp tråden. Å andra sidan tror jag det är fler som läser Diskussions-delen, med större möjlighet till svar. Så strikt tror jag väl ändå inte forumreglerna är...Får väl se om det dyker upp något tips.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Tobbe-i-Etuna!

Du kan inte öppna huven. Det kan sitta fina verk i "anonyma" märken!
Troligen sitter det ett ETA verk i den.

Den ser ut att vara helstål och i fint skick med lätt tvätt och polering! Klocka är
nog med all säkerhet tillverkad runt sent 60- eller början av 70-talet!
Har aldrig heller stött på denna Domita variant. Troligen en leverantör som har
döpt tavlan.

Domita låter som en spågumma på Kiviks marknad kanske turistbyrån där har
en aning!:)

Fin klocka!
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Efter intensivt sökande är det enda varumärke jag kan hitta med det namnet en tillverkare av espressomaskiner (dock inte så långsökt att samma företag kanske gjort/försökt göra klockor någon gång i det förflutna (jag menar Valmet gör traktorer och finskmodifierade AK47:eek:r så det finns gott om skumma produktkombinationer där ute ;) )).

Dock hittade jag en sida tillhörande nån snubbe i chicago som hade en hög med lite udda vintageklockor. Du kan försöka ta kontakt med honom och se om han kanske stött på Domita klockor någon gång. Hans sida är: http://alanwatch.homestead.com
 
Topp