Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Don´t do the talk if you can´t walk the walk, don´t wear the watch if you can´t drink the drink...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Rivalen, 1 november 2013.

1. Rivalen
    Trådstartare

Rivalen Friends of KS

Satt och surfade ebay.de på Rolex Root Beer, då jag helt plötsligt kunde köpa ett halvflak av den äkta varan. Några knapptryck senare är denna in transit nach Schweden. Jag tror att A&W är originalet sedan typ 1928.
    Det inte ICA kan det kan Ebay och har man nu en Root Beer på armen så måste man ju drink the drink.

Fabian, Aquaracer2, Stenbocken och 8 andra gillar detta.
  2. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

...inte gott... ;-)

3. Rivalen
    Trådstartare

Rivalen Friends of KS

Har hört det också att den gillar eller ogillar man. Var inne på Ica Maxi på väg hem från kyrkogården och hittade ingen Root Beer åsså snubblade jag över detta på ebay.de bara för att jag inte hade valt kategori - var bara tvungen. Har hört att det smakar som Jenka tuggumi, men jag minns inte hur de smakade. Man har inte mer kul än man unnar sin kropp. Om man slänger i en 4a vodka så blir det nog rätt kul ändå?

Spencer, 16610 och Camo00 gillar detta.
  4. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Smakar tandkräm ;)

Sandkvist gillar detta.
  5. Sond

Sond Friends of KS

Smakar apa! :D

6. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Grymt snygg bild oavsett hur det smakar!

Rivalen gillar detta.
  7. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Slår typ alla andra mjuka drinkar... Gäller dock att köpa den dyraste man kan och dricka den kall. Smakar USA! Sedan är ginger beer lite kul det med.

Spencer, Rber och Rivalen gillar detta.
  8. Rivalen
    Trådstartare

Rivalen Friends of KS

Jag slänger in Frankes ide om vad man skall ha en Root Beer till. "Ett högt glas o några kulor bra vaniljglass så har du den läckra efterrätten "Rootbeer float" som jag gillar skarpt." Now we´re talking. :D

9. OskarK

OskarK Friends of KS

Testade Rootbeer float när jag var i Los Angeles för några veckor sedan. Riktigt uppfriskande i värmen på Venice Beach :)

Rivalen gillar detta.
  10. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Dunkade själv en halvliter A&W i morse. Gott! Fin klocka dessutom :)

Rivalen gillar detta.
  11. leben

leben El Patrón

Hur mkt måste man dricka om man äger två Rootbeers? :)

Rivalen gillar detta.
  12. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Finrootbeer

Bojke gillar detta.
  13. bartoldous

bartoldous Stadsbo

Från:
    Motala
    Länge sedan jag drack rootbeer men kommer ihåg att jag fick association till Jenka tuggummit som
    jag inte vet om det finns längre?

Rivalen gillar detta.
  14. Stenbocken

Stenbocken Torpare

Älskar Rootbeer! Som tur är säljer de dem på min Ica Maxi, ofta då från WhiteRock. För övrigt är jag även ett stort fan av både Dr Pepper och Mountain Dew. Man har väl blivit lite amerikaniserad efter alla vändor där borta.

Rivalen gillar detta.
  15. medinfoto

medinfoto Präst

Från:
    Borås
    Har vi en juggalo på forumet? ;)

Som f.d. sydstadsbo så föredrar jag Barq's ("It's the one with bite") Root Beer. Annars är Boylan's ganska bra, och den har jag faktiskt sett både på Coop och City Gross i "amerikanska" sektionen (där de även säljer en hel del märken som jag aldrig nånsin sett i USA...). :)

16. Rivalen
    Trådstartare

Rivalen Friends of KS

Hade ingen aning om att det fanns så många olika. Vilken var först tro?

17. RobinW

RobinW Bonde

Från:
    Göteborg
    A&W är fortfarande vanliga och ett av de äldre. Själv testade jag några olika till kollegornas stora förtjusning (när jag började jobba i USA så ville de "introducera" denna kvalitetsprodukt....) Floats är marginellt bättre.

En skojjig historia. Vi hade bott i USA ett år ungefär. Då bjöd en ny svenska familj in oss och några andra svenskar på BBQ. De hade precis kommit dit och ville in i gemenskapen. Jättetrevliga, men hade den egenheten att de varken drack alkohol eller kaffe. Gästvänliga som de var hade de handlat Root beer att bjuda på i tron att det var riktig öl och sedan köpt amerikanskt supermarknadskaffe (tänk billigaste snabbkaffet på lidls). Eftersom alla så väl kände igen problemet med att handla fel saker så blev det ett stort garv av alltihopa.

18. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Ärligt talat känner jag ingen större skillnad mellan de olika sorterna. Det är ju mest jävligt sött och gott :)

Mårtenssons ur Brookfield