• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Doorstop tavla till DJ...

Mr Chance

Kalmar
Indexen är formade en kilformad dörrstop, du vet en sån där grå i gummi. Bild kommer...

Kolla kl 6.
image.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Är det någon som har berättat att indexen vid 6 och 9 är formade som en dörrstoppskil? :D

Schyssta illustrationer, förresten. Har inget annat att bidra med i övrigt, annat än ett försök att göra mig lustig... ;)

Haha.. Undrar dock faktiskt om övriga index också ALLTID ska vara kilformade på dessa tavlor, eller om det finns hybrider?
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Nu är detta inte helt on topic, men inbringar dauphine-visare till DJ/DD något större premium? Personligen så gillar jag det mycket mer än de vanliga och är lite sugen på en vintage-dj
 

Sond

Patek
Blörk.. så om vi säger en vanlig dj ligger på 20 papp för en fin, ligger Alphavisare på 25? eller mer? :(
Ärligt så tror jag inte visarna påverkar priset. Men jag tittade på typ 9000 annonser innan jag slog till. Börjar nog bli allt svårare att hitta. Slutade levererad runt 1962/63 om jag förstått rätt.
 
Topp