Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Doxa och rolex arvegods.

Diskussion i 'Vintage' startad av Newbadboy, 26 december 2015.

1. Newbadboy
    Trådstartare

Newbadboy Torpare

Har själv några fina nyare klockor men fick nu några riktigt gamla av min pappa i sådär skick som var hans föräldrars.
    Det är en dam och en herr Doxa i guld. Båda funkar fint om man drar upp dem. De är från 50 talet tror jag.
    Sedan hade han en rishög Rolex oyster precision. Denna funkar inte, glaset är repigt och hela kronan verkar inte gå att skruva in på den gängade "halsen".

Vad kan ni berätta om dessa gamlingar. Uppskattar även om ni kan ha ngn idé om värdet, om det är lönt att serva dem. Samt var man kan hitta fina remmar till dem.

Kommer inte sälja den eftersom det är från min pappa.

Bifogade filer:

maxmol och Gummo gillar detta.
  2. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Eftersom det är arvegods du avser äga, och kanske även låta vandra vidare till kommande generationer så är de värda en service tycker jag.

Affe gillar detta.
  3. North

North Stadsbo

Från:
    ストックホルム
    De där Doxorna var ju inte heeeeelt fel :cool:

4. Newbadboy
    Trådstartare

Newbadboy Torpare

Hur ovanliga/vanliga är dess doxor?

snickarn 00 gillar detta.
  5. snickarn 00

snickarn 00 Torpare

Doxorna är underbara, gillar skarpt bandhornen. Klart du ska se till och serva klockorna.