• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Doxa Subsekund renovering

Dåså!

Jag plockade ju hem en Doxa m. subsekund från vår "pay-it-forward" tråd givaren var Leben här på forumet, som ett krav på att få klockan skulle man försöka få dit ett nytt bandfäste/horn/lug (kalla det vad du vill)!


Idag fick jag klockan och började då med att plocka isär den!
ziEzJF3.jpg

N8uYPZc.jpg

KKOE6xB.jpg



Lite ultraljudsrengöring på det!
tOiDMbH.jpg



Slipade ner det som var kvar av det gamla "hornet"
KbuxIZ1.jpg


Hittade en liten lämplig bit stål(?) eller något som jag lödade fast på en bit stål för att kunna borra hål för bandstift.
EBFqK8A.jpg


Efter MÅNGA om och men så fick jag fast skiten på ett någerlunda snyggt sätt och slipade bort rester av lödtenn.
bwhYDVe.jpg


Och nu sitter den på armen!
LscXvFs.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Nice, så enkelt var det alltså ;) Kom ihåg att lägga ut något själv i "Pay-it-forward"-tråden, om du inte redan gjort det. Gott mos handyman ;)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Hur kunde jag missa denna tråd?

Riktigt bra jobbat! Oerhört roligt att du fick ihop den så fint.

Hoppas den tickar på länge.

Sandkvist
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Älskar sådana hör trådar! Tänk om denna stackars klocka bara avfärdats och fått vila i en låda på vinden. Snyggt jobbat!
 
Topp