• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Doxa upprop!

Ge oss lite bilder på skönheterna. Har ett nyväckt intresse med chansen att kika på en snart. Plus direkt fjäsk för Doxa folket som med all säkerhet tittar in här. Welcome!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Denna är det närmsta en Doxa jag någonsin kommit:

2FEAF296-9E36-4D6C-AC03-BEE6D8ED8C19-20022-0000270C1EAEA08F.jpg


:cool:
 

Hubbatix

Cartier
Jag har alltid varit ruskans nyfiken på Doxa, snygga klockor. Ping @Jaganata som jag vet har haft ett par, posta lite bilder, vetja!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
De asiatiska mode-doxorna är väl inte mycket att ha utifrån vad jag har hört, men Doxa för övrigt är ju riktigt nice. Det enda jag har svårt för är att färgen från vridinlägget verkar försvinna relativt fort i förhållande till priset.
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Jag bytte till mig den som Denke visar på bild i tråden.
Det är en snik modell med quartzverk som man gjort för östmarknaden.
Kvalit'én är OK.
Är klart sugen på att vinna passarounden. Cool blå färg på tavlan på den.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Hubbatix skrev:
Jag har alltid varit ruskans nyfiken på Doxa, snygga klockor. Ping @Jaganata som jag vet har haft ett par, posta lite bilder, vetja!

DOXA! Hörde jag Doxa? På väg hem, ska se vad jag kan gräva fram. MagnusSthlm och Don_segundo är även välkända Doxa-användare, de kan säkert också bjussa på lite bilder om de hittat hit.

Eric, vad blir det färg på urtavlan på passarounden? :-D
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Här kommer lite bilder som låg och skräpade i photobucketen.

Först ut, en Doxa SUB 700t Professional. Köpte den av 'Alun' om jag inte minns helt fel. Åkte och hämtade den i trakten kring Sundbyberg, minns att det ösregnade ute. Tyckte den var så cool och det kändes lite magiskt att ha fått tag i en Doxa. Dykarklockornos dykarklocka! Den var så cool! Men det gick en tid och jag började störa mig på att mitt exemplar hade så tunn text, inte alls lika fet som i boken '1001 Wristwatches'. Det kändes fel. Dessutom kändes den lite stor. Så, den fick lämna.

DSC07252.jpg


DSC07339.jpg



Nästa Doxa blev en Sub 1200t Sharkhunter. 'Micke L' var mannen som denna gång körde ända ut till Gåshaga, längst ute på Lidingö i Stockholm, för att leverera. Flera goodguys från gamla TTT besökte mig många gånger i Gåshaga, både för att köpa och sälja. Mina kollegor trodde jag höll på med helt andra vanor... Någon månad senare kom 'RicVin' ut för att hämta upp den. Det var dags att gå vidare. Jag skulle ha en SUB 1000t Professional. Jäkla MagnusSthlm hade fått tag i ett grymt ex, en riktig beater. Perfekt size, så snygg!

DSC08184.jpg


DSC08176.jpg


DSC08197.jpg


DSC08195.jpg


Att få tag på en 1000t var fan inte lätt. Men lagom till att jag åkte till Chicago i april tidigare i år så hade jag en 600t Professional på gång. Det fick duga för stunden. Samma size, lite tunnare bara. Dealen var klar, pengar överförda, leverans skulle ske till mitt hotel. Tracking ID erhölls min sambo ville mörda mig varje gång jag gick in på FedEx sida för att reloada var tionde minut. Plötsligt kom beskedet som löd något i still med: "Stuck in Memphis due to bad weather". WTF! Jag hade hotellets personal att ringa FedEx och be dem sköta snacket och möttes varje gång av ett ledsamt ansikte som skakade på huvudet och sa "Sorry sir, still no good news" när vi kom tillbaka till hotellet efter varje gång vi varit ute någonstans. Dagen innan vi skulle åka hem så kom ett mail från säljaren som sa att han fått klockan i retur. Han ville inte skicka den till Sverige och deklarera den till ett "under-radarn-värde" trots att jag insisterade på att jag skulle ta risken. Jag fick pengarna tillbaka.
Direkt när vi landat på Arlanda så var det på med telefon och vad ser jag på TTT om inte en 1200t Professional. Det var 'Jojjemannen' som hade den till salu och jag klippte den på en gång.

Dötuff, om än enligt min mening lite för tjock. Fan, det var ju en 1000t jag skulle ha...

bild1-1.jpg


Sålde den endast för att Doxa Asia äcklar mig så jävla mycket. Jag fattar inte vad dom håller på med. Jag tyckte helt enkelt det kändes pinsamt att min fina 1200t förknippades med den där skiten. Det kändes inte bra. Så, där har ni min Doxa-story. Är sagan över? Jag vet inte, beror på vilken färg det blir på passaround-klockans tavla ;)
 

Hubbatix

Cartier
Fan, visste att du skulle leverera, Johan! Min favorit (med utgångspunkt dina bilder) är den svarttavlade, grymt snygg!

Sköna bilder av Magnus också, bilden med strömmingshuvudena tar fan priset! :cool:
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Hubbatix skrev:
Fan, visste att du skulle leverera, Johan! Min favorit (med utgångspunkt dina bilder) är den svarttavlade, grymt snygg!

Sköna bilder av Magnus också, bilden med strömmingshuvudena tar fan priset! :cool:


"När Hubbatix talar så lyssnar man" - Gammalt TTT-ordspråk. Klart man försöker leverera! Magnus strömmingsbild är så brutal. Jag måste börja ta mer fisk+klocka-bilder när jag är ute på sjön, helt klart!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
@Jaganata
HERREGUD vad snygg. Hur har jag kunnat missa den kombon?
DSC08184.jpg


Vad ska man betala för en sådan? PM:a om du vill.
 
Topp