• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad DPW "Breitling" Pluton - Italiensk militärklocka - nytt pris 11/09

Säljer en DPW "Pluton" då den inte används längre och spenderar alldeles för mycket tid liggandes i klocklådan. Köp här på forumet för ungefär 1 år sedan. Sparsamt använd sedan dess.

Detta är en klocka som företaget DPW beställde av Breitling åt den Italienska militären, just denna till en gruppering inom det Italienska flygvapnet som hette 11° Gruppo Radar. Mer om dem här
https://it.wikipedia.org/wiki/11º_Gruppo_radar

Klockan är baserad på Breitling Pluton och är i princip identisk med den. Den är 41mm utan kronan, bandbredd 20mm och har ett Miyota Y652 urverk (enligt google har inte öppnat och tittat). Alla funktioner fungerar. Ska väl även sägas att belysningen inte är så stark, om det är ett ålderstecken eller om det varit så hela tiden kan jag inte svara på.

Är märkt med 20 atm vattenskydd men jag har inte trycktestat den så det är inget jag garanterar.

Vridningen klickar bra frammåt, går dock att dra tillbaka ca ett halv steg. Klockan skickas med original läderbandet på bilderna.

Nytt batteri för ca två månader sedan.

(2900kr + frakt) 2200 kr + frakt

Även byten kan vara intressant, plus/minus någon tusenlapp. T.ex. Tag Heuer 1000, någon rolig vintage kronograf eller något annat roligt vintage.


Retur: Inom 24h från mottagande, köparen betalar frakt tillbaka och klockan ska vara i samma skick som när jag skickade den.

närbild tavla.JPG

närbild baklock.JPG

närbild krona.JPG

närbild sida.JPG

vristskott.JPG

hela.JPG


Storleksjämförelse, Omega ej till salu!
storleksjämförelse.JPG
 
Senast ändrad:
Topp