• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad DPW Gruppo Radar (Breitling-producerad) Pluton/Navitimer.

JaTack

Rolex
2-Faktor
DPW:n är egentligen samma klocka som Breitling Pluton men med skillnaden att den är beställd av företaget DPW åt den Italienska militären. Med andra ord så är det en Breitling men utan Breitlings logga. Klockan är i ett väldigt bra skick och jag har i princip inte använt den sen den kom till mig, men man ser på bandet att den är använd. Säljes eftersom jag redan äger en Breitling Pluton och inte behöver två så lika klockor.

Bandet som medföljer är original DPW och känns bra men luktar tyvärr lite parfym från den tidigare ägaren.

Diameter utan kronan är ca 41mm
Bandbredd är 20mm
Urverket är ett analogt/digitalt verk. Dessa klockor är kända för att ha väldigt krånglande verk, något som jag märkt med min pluton, men detta verket har under sin tid hos mig inte visat upp något konstigt beteende överhuvudtaget. Så räkna det som något unikt ;)

Vattentålighet ska vara 20 atm, men eftersom den har runt 20 år på nacken så är det inget som man kan lita på nu. Behöver troligen nya packningar för att klara vatten men detta är något som jag inte undersökt närmare.

Notera också att "plastlappen" på baksidan sitter kvar.

Pris: 4500 3200 kronor inklusive rekad frakt. Sänker och skickar nu också med ett brunt lädernato, tycker personligen att det blev riktigt snyggt på!
Enbart retur om klockan inte är i utlovat skick.
2015-06-25 19.53.33.jpg
2015-06-25 19.53.57.jpg
2015-06-25 19.54.05.jpg

2015-05-20 16.30.12.jpg

2015-05-20 16.31.55.jpg


Gjorde också en video, den blev rätt kass men fungerar som ett komplement till bilderna.

Referenser: https://klocksnack.se/threads/jatack.20004/

Tack KS för annonsplatsen, betalning till BCF när klockan säljs! :)

/Sebastian
 
Senast ändrad:
Topp