• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dr watch och hans boxar?

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
I alla dr watch annonser för rolex står det att klockan levereras med "liten box".

Vad betyder det?

Kollar på en DJ från 2006 som ska levereras med liten box. Är det orginal boxen? Är det nån speciell liten rolex box? Eller är det nån lite låda han köpt på loppis?

Nån som vet?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
I alla dr watch annonser för rolex står det att klockan levereras med "liten box".

Vad betyder det?

Kollar på en DJ från 2006 som ska levereras med liten box. Är det orginal boxen? Är det nån speciell liten rolex box? Eller är det nån lite låda han köpt på loppis?

Nån som vet?

Förut var de med de boxarna man kan köpa på Kaplans för 25 kr. Misstänker att det fortfarande är det..
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Vissa annonser skriver han "original box" och vissa "liten box" så antar att det är någon omärkt liten låda helt enkelt
 

Ministern

Founder
2-Faktor
image.jpg
image.jpg
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Vissa annonser skriver han "original box" och vissa "liten box" så antar att det är någon omärkt liten låda helt enkelt
När han skriver original box så är det box som "passar"/"är rätt för modellen" inte den box som klockan kom med, då klockan i nio fall av tio kommer utan papper/cert. Liten box har tidigare varit den från Kaplans som Spencer66 skriver.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
När han skriver original box så är det box som "passar"/"är rätt för modellen" inte den box som klockan kom med, då klockan i nio fall av tio kommer utan papper/cert. Liten box har tidigare varit den från Kaplans som Spencer66 skriver.
Jaha så pass.. Är han öppen med det? Eller något man kommer på med efterforskning??
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Jaha så pass.. Är han öppen med det? Eller något man kommer på med efterforskning??
Tja, han har minst en klocka ute nu som har alla tillbehör utom just cert, för mig betyder iaf det att tillbehören blivit köpte separat. Visst jag kan ha fel men vem slarvar bort enbart cert och lyckas ha koll på resten?
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Tja, han har minst en klocka ute nu som har alla tillbehör utom just cert, för mig betyder iaf det att tillbehören blivit köpte separat. Visst jag kan ha fel men vem slarvar bort enbart cert och lyckas ha koll på resten?
Helt klart suspekt! Lite fult, men hoppas han är ärlig om någon undrar..
 

DrDre

Patek
Om jag har förstått det rätt så har inte boxar serienummer som matchar klockan så det gör väl att det är helt omöjligt att avgöra om boxen är originalboxen eller en likadan. Däremot har väl vissa boxar ref rummer (jag har hemma med en liten etikett med siffrorna 1655 från en gammal explorer 2:a men den är limmad och har lossnat).
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Om jag har förstått det rätt så har inte boxar serienummer som matchar klockan så det gör väl att det är helt omöjligt att avgöra om boxen är originalboxen eller en likadan. Däremot har väl vissa boxar ref rummer (jag har hemma med en liten etikett med siffrorna 1655 från en gammal explorer 2:a men den är limmad och har lossnat).
Nej så är det ju, svårt att veta, men personligen ser jag det ganska orimligt att man lyckats hålla reda på allt som tillhör klockan UTOM certet, därav blir man lite fundersam när Dr Watch relativt ofta säljer klockor på detta sätt utan just cert men med alla andra tillbehör.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Om jag har förstått det rätt så har inte boxar serienummer som matchar klockan så det gör väl att det är helt omöjligt att avgöra om boxen är originalboxen eller en likadan. Däremot har väl vissa boxar ref rummer (jag har hemma med en liten etikett med siffrorna 1655 från en gammal explorer 2:a men den är limmad och har lossnat).

I normalfallet så har Rolex gamla boxar refnr tryckt på botten av boxen. Rolex US gamla boxar saknar dock det och ser helt annorlunda ut (papp och plast).
 
Topp