• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dra på trissor! Avsnitt 3 av Klocksnack - Tillsammans med Nymans Ur 1851 är här!

nöt

Vacheron
2-Faktor
Nu är jag kluven. Enligt min kompis som är stridspilot så fick nästan hela klassen skicka in sina felaktiga Skydivers. Antingen överdrev han rejält eller så är det något lurt med detta.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Nu är jag kluven. Enligt min kompis som är stridspilot så fick nästan hela klassen skicka in sina felaktiga Skydivers. Antingen överdrev han rejält eller så är det något lurt med detta.
Har nu pratat med honom och han säger att det beror på vad Sjöö Sandström klassar som felaktigt. Han är inne på sin 4de klocka nu.
 

Knypplarn

Cartier
Återigen ett trevligt avsnitt, imponerad av produktionsvärdet. Känns proffsigt! Ska jag komma med synpunkter skulle avsnitten gärna kunna få vara längre!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Hur många ur egentligen är det som har haft och har problem (tror han nämnde 4 st) och framförallt vad har det varit för problem? De har ju inte sålt ett hemligt vapensystem till Materielverket och korten på bordet tror jag kunderna uppskattar.
Givetvis är det bra att vara källkritisk, men jag tror inte att vi skall ha förhoppningen att de eller något företag går ut publikt med hur många av deras produkter som är felaktiga och vad är det för specifika fel på produkterna. Undantaget är de företag som beordras av domstol att avslöja informationen, typ VW...
 

Igge

Panerai
Blev lite förvånad över att dom inte nämnde Epoch. Var personligen lite intresserad av kopplingen med SS.
/i
 

Sputniq

Panerai
Trevligt avsnitt! Rolig historia med Ronex (vilket jävla namn btw...), och intressanta tankar ang gummistrap till RC. Dock verkar det ju finnas lite olika versioner om hur bra Skydivern verkligen funkat inom Försvaret, där kunde man fiskat efter mer än lite slingriga uttalandet. Fast å andra sidan är detta inte P3 Dokumentär. Bra jobbat hur som helst! :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Bra avsnitt och alltid trevligt med lite Sjöö Sandström. Det hade varit väldigt roligt om ni hade bjudit in Ronex-mannen, han förtjänar lite etertid och det hade nog kunnat komma en och annan spännande historia från förr. Stämmer in i kören som vissa har påpekat att ljudkvalitén skulle kunna förbättras. Något svårt att få till en behaglig ljudvolym som håller hela avsnitten.

Mycket bra inslag med urmakaren, han är trevlig att lyssna på och han är också bra på att förklara.

För att öka interaktiviteten med forumet så vill jag återigen föreslå en frågestund med medlemsfrågor. Det är ju bara att konstatera att vi är en samling narcissistiska like-junkies, så att få sin fråga uppläst och avhandlad i podden skulle ju bli veckans höjdpunkt för somliga. Ett bra namn på det segmentet skulle kunna vara Clark Kents frågestund :D
 

Pistol_Pete

Panerai
Podcasten har verkligen lyft hela KS! Stort tack för att ni orkar och för att ni förgyller vardagen. En stor eloge och massa lovebombing, hoppas ni orkar fortsätta! KS podcast är ljuset i tunneln när man sitter i bilkö på Essingeleden.

 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Fan också. Jag väntade med spänning när det frågades om andra fabrikat han gillade som hade lite roliga och jag tror att ordet som användes var: "meckiga" lösningar. Då svarar han Rolex för att de bara byter en del detaljer och får det till en nyhet. Nu körde jag bil och koncentrerade mig men visst är det väl precis tvärtom!?
 
Topp