• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dress for success nä men för gymmet

Femitolv

Cartier
Sovmorgon snart dags för ett motvilligt gympass!!

Men först välja lämpligt träningsur
image.jpg
 

ernst

Omega
Personligen avskyr jag klockor på gymmet, mest i vägen. Antingen är gymmen utrustade med klocka så man kan vila i lämpliga intervall mellan övningar/set eller räknar jag tyst för mig själv. Vid löpning är det en helt annan sak, tyvärr gav mig Suunto T3 upp (riktig skit och skulle aldrig rekommendera det märket till någon) så nu köer jag med min Longines LLD, ganska ok faktiskt...
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
Har aldrig förstått mig på folk som tränar med en klocka på handleden? Jag är helt med på att man kan behöva ett stoppur för exempelvis intervallträning eller ett absolut måste om man köttar GBC (german body composition) men då har man väl ett riktigt stoppur i träningsväskan? Det har jag iaf.
 
Senast ändrad:

Femitolv

Cartier
image.jpg
Egentligen behöver jag ingen klocka när jag tränar. Brukar köra med att andas tre eller sex gånger mellan varje set. Men om man pratar om verkligt klockbehov på klocksnack är man nog fel ute på banan.

Ingen behöver tex en Rolex för 200 000:- för att mäta tid. Men trots detta faktum skulle jag gärna äga en och använda den för om inte gympauser så ordentlig tidtagning vid tex äggkokning samt en mängd andra tillfällen som jag vill kolla tiden med min tänkta Rolex bara egentligen för att det vore kul att äga en sådan klocka. Gillar du inte märket byt ut det i tankarna till din favo klocka. Onödig eller ej, är nog inget som någon "vanlig" klocksnackare egentligen bryr dig om. De har de klockor som de kan!!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Nu svär jag i kyrkan då vi är i vintage men kör med en g shock, fyrkantiga varianterna. Gjorde det ett tag, fungerade bra faktiskt.

Alternativt en riktigt härjad beater på zulu/gummi?
 

DrKlocka

Audemars
Sedan jag repade min klocka ganska fult på gymmet törs jag inte träna med en på igen, tyvärr. Det är en kul grej men det är ju sjukt lätt att slå i något om man inte tränar försiktigt.
 

ernst

Omega
Sedan jag repade min klocka ganska fult på gymmet törs jag inte träna med en på igen, tyvärr. Det är en kul grej men det är ju sjukt lätt att slå i något om man inte tränar försiktigt.

Exakt! Och vem vill träna försiktigt på gymmet och känna sig begränsad bara för att klockan kan ta skada? En digital klocka för intervallträning, eventuellt även med pulsband, kan helt klart ha sin plats på gymmet, beroende på hur/vad man tränar. Vad dressklockorna i tråden har att göra på ett gym kanske trådskaparen kan upplysa församlingen om? Rätt klocka vid rätt tillfälle är väl en naturlig utgångspunkt...
 

Arsius11

Cartier
2-Faktor
Det var en redig samling... Hade däremot aldrig vågat ta med en Omega till gymmet! ;)
Dock som ovan nämnt - kör på natoband och skippa lädret!
 
Gymmar ca 2-4 ggr per vecka och även fast gymmet har både väggur samt stoppur på väggen så kör jag en beater när jag gymmar, dels för att jag är van att alltid ha klocka på armen och sen är det inte säkert att man kan se gymmets klocka från alla platser på gymmet.

Har sett en 116613lb på gymmet och snubben såg inte ut att bry sig nämnvärt att han gymmar i en klocka i 100' kr klassen, själv blir det oftast min seiko skx007 på länk.
 

Plomeros

Omega
Äsch varför inte träna med klocka? Gör det alltid om jag inte tvingas ta av den för att använda straps eller liknande.. Håller med om att du kanske inte bör använda läderband dock :D kör på stål!
 
D

Deleted member 4412

Guest
Jag har klocka på mig i stort sett jämt. Numer har jag fått tagit av mig den när jag sover. Men det är pga tjejen klagar att den är i vägen.
Utan klocka känner jag mig naken.
Är klockan tät så tar jag heller aldrig av mej den, öven om vissa tickar högt o stör min fru. Känns oerhört naket att duscha utan klocka!
 
Topp