• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dressare: Aqua Terra eller Speedmaster?

Speedy eller Aqua Terran?


  • Totala väljare
    78
Har svårt för att bestämma mig. Har en Speedmaster som jag använder mest till uppstyrda tillfällen men sneglar mer och mer på Aqua Terran här nedan. Rent estetiskt (försök bortse från Speedyns historia osv), vilken hade ni valt? Lånade bilder på ingång:

Screenshot_2016-04-09-22-29-46-1.png


Screenshot_2016-04-09-12-06-56-1.png


Screenshot_2016-04-09-22-25-38-1.png


Screenshot_2015-12-07-18-36-07-1.png


Screenshot_2015-12-07-18-34-56-1.png


Screenshot_2015-12-07-18-37-24-1.png


Haft Speedmastern ett tag nu och är sugen på nytt. Kanske kommer ångra mig sen men undrar ofta om gräset är grönare på andra sidan...
 

Zingo

Rolex
Har lite svårt att klassificera Speedyn som en dressare men den finkar nog till det. Behåll den! Aqua T har inte imponerat på mig iaf.
 

Platinum

Cartier
Jag röstade på att köpa AT, den känns mer dressig än Speedmastern och är syftet att ha klockan som dressare så tycker jag AT är bättre lämpad.
 
Har lite svårt att klassificera Speedyn som en dressare men den finkar nog till det. Behåll den! Aqua T har inte imponerat på mig iaf.
Mest för att mina andra klockor är grövre dykare. Speedyn är såklart ingen renodlad dressare i mina ögon heller, men funkar helt okej till uppklädda tillfällen.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Har både Speedmastern och den blå Aqua terran (nya modellen). Terran är definitivt mer dressig (och urläcker överhuvudtaget) medan Speedyn är lite som subben, funkar till allt. Jag tycker egentligen inte att du ska sälja speedyn för den är en sån läcker klassiker och just terran på bilden är inte min kopp te. Så behåll speedyn och spara till en mer stilren terra, kanske en begagnad?
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Svår jämförelse då det är två mycket fina klockor. Har du tänkt köra ATn till vardags eller ha den till mer uppstyrda tillfällen också? Tänker mig att ATn är lite mer "vardags-vänlig" med safirglaset, datum, den höga vattentåligheten.
 

ernst

Omega
Jag tycker inte att ATn känns så dressig så mitt råd är att du behåller Speedyn och köper en vintagedressare i antingen guld eller stål beroende på smak.
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Mina ödmjuka åsikter:
-Som dressare vinner AT.
-Speedy är så sjukt vanlig.
-Hur mycket kan alla miljoner olika Speedys relatera till månklockan. (Hyfsad inflation)
- Måste det vara en dressare från Omega är AT inget dumt val, annars gör ju JLC helt ok klockor. ,)
- ...kör på AT om du är Gnagare. :)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Tycker ingen platsar som riktig dressare faktiskt. Jag gillar verkligen båda. Speedmastern är en riktig klassiker. Hade nog kompletterat dem med en schysst Rolex datejust som dressur.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
I valet av mer dressad klocka tycker jag personligen att AT vinner över Speedy. Som vissa tidigare varit inne på så möjligen att blå- eller vittavlade gör sig ännu lite bättre som dressalternativ. Ska denna användas till mest uppstyrda tillställningar som du nämner säger jag sälj och köp AT!
 
Svår jämförelse då det är två mycket fina klockor. Har du tänkt köra ATn till vardags eller ha den till mer uppstyrda tillfällen också? Tänker mig att ATn är lite mer "vardags-vänlig" med safirglaset, datum, den höga vattentåligheten.
Tänkte till middagar, krogbesök och när man träffar svärföräldrarna typ. Jag känner mer för klockor med någon rolig detalj eller det sportiga hållet, alltför dressad och clean klocka matchar inte mig riktigt.
 

Oew

Rolex
Har lite svårt att klassificera Speedyn som en dressare men den finkar nog till det. Behåll den! Aqua T har inte imponerat på mig iaf.
Haha ingen av alternativen är dressare! Snygga klockor är det dock.
Nyfiken fråga, vad gör en DJ mer dressad än en AT? :)
Bl.a är det storleken. 36mm passar mycket bättre som dressare även om jag inte skulle kalla dj en dressare heller.
Till Op så tycker jag du ska behålla speedyn och köpa en riktig vintage dressare! Gärna guld och gärna en tvåhandare!
 
Topp