• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dressare för 3-7000 kr

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Är sugen på någon dress klocka typ 38-40 mm. Har kikat på Certinas Powermatic modeller samt Tissot Visodate.
Dessa känns som "bang for the buck" En dressigare klocka kommer inte få arbeta så många dagar i veckan men jag vill ändå ha möjligheten att bära nåt annat ibland =).

Vad säger forumet går det få nåt bra i den prisklass jag tänker mig?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Seiko SARB kanske?
857800d1351146861-buying-my-first-seiko-287114d1313583443-stahlband-fuer-seiko-spirit-z-b-sarb033-dscn6620.jpg


eller en certina ds1 daydate?
certina-ds1-2.jpg
 
Är sugen på någon dress klocka typ 38-40 mm. Har kikat på Certinas Powermatic modeller samt Tissot Visodate.
Dessa känns som "bang for the buck" En dressigare klocka kommer inte få arbeta så många dagar i veckan men jag vill ändå ha möjligheten att bära nåt annat ibland =).

Vad säger forumet går det få nåt bra i den prisklass jag tänker mig?

Perfekt dressare ny för runt 2lax, 37.5mm men bärs lite större pga att det är en chrono...släng på ett kroko eller något så blir den ännu mer dressig kan jag tänka mig...

0E3DB306-12B5-4FC9-BC42-4E824D019AAD_zpsdu06ry3x.jpg


794E5083-A196-4D82-89C6-D027E64D3C8E_zpsunwfgyps.jpg
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Klämde lite på nån tissot o certina i eftermiddags. Inte nåt som väckte ha begär hos mig. Tror jag lägger ner o satsar lite mer istället. Har ju funkat hittills ;)
 

Icaras

Rolex
Varför inte mindre vintage? Eller har du stockar till handleder? ;)
I så fall bör du få plats med en riktigt fin vintage dressare + får den servad hos någon fristående urmakare. Men nytt är ju alltid nytt trots allt :)
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Svårt med dressare tycker jag. Kanske något vintage? Omega, longines har ju ett gäng fina dressare till inte allt för stor peng.
Annars har du ju rean nämnt ett klockrent val. Visodate.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Försök hitta något trevligt vintage. Jämför man nya heritage med motsvarande 50-talare känns den nya som ett skämt. Tex Longines och Tissot.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Tack för tipsen alla. Vi får se hur det blir. Ska till huvudstaden nästa vecka så då kan jag säkert få andra idéer. ;)
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag kom hit för att rekommendera tissot visodate eller certina powermatic :)
Instämmer dock i att longines på K&S är riktigt fin.
 

watchwelder

Friends of KS
Tjena lånar tråden lite snabbt om det är ok för TS.

Har ingen dressare, aldrig ägt någon...så är också på jakt efter en i denna prisklass. Longinesen var riktigt snygg, klämt på en certina ds1 daydate. Gillar den men för mig tycker jag att strecken som bildar som ett kors förstör, stör mig som fan på det.... någon som vet något annat liknande certinan? I denna prisklassen, runt 10k funkar med men inte mycket över!

Mvh
 

JayJay

Rolex
Jag skulle bära den som en dressare.
Vi värderar uppenbarligen begreppet olika. För mig är det du visar upp en sportdressare men men vi är alla olika inte mkt att orda om. Hur som helst gillar jag den där modellen... även om jag tror att den hade varit bättre om den varit 2-3mm mindre.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Vi värderar uppenbarligen begreppet olika. För mig är det du visar upp en sportdressare men men vi är alla olika inte mkt att orda om. Hur som helst gillar jag den där modellen... även om jag tror att den hade varit bättre om den varit 2-3mm mindre.
Storleken har ju ingen betydelse ;-)
 
Topp