Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Dressare, lume eller inte

Diskussion i 'Diskussion' startad av Alberget4a, 22 december 2015.

1. Alberget4a
    Trådstartare

Alberget4a Bonde

som rubriken säger, tycker ni att en dressare ska ha lume eller inte? Själv är jag kluven, en findressare till smoking kan bli lite för mycket om den börjar märkas, samridigt som poängen med ett ur är visa tiden. Vad tycker ni?

2. M.U

M.U Biskop

Smaken är väl lite som baken. Jag hade inte kört lume på en findressare.

3. Stefan Elfström

Stefan Elfström Stadsbo

Har två dressare utan lume. Dock vet jag inte om jag hade haft så mycket emot det heller.

4. Xalle

Xalle Friends of KS

När klockan skall vara en diskret men en elegant accessoar. Så anser jag personligen att lume blir lite som röda strumpor till smoking. Det funkar men det är inte diskret...

5. joca

joca Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Utan lume om jag får bestämma :)

6. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Håller med, utan lume! Fina, blanka dauphine i gulguld... Mmmmm...

7. Andyrew

Andyrew Stadsbo

Beror ju på vad du menar med dressar. Menar du typ en Longines Conquest Heritage, Omega Trésor så absolut inte. Men om du menar en sportdressare så ser jag inget problem med det. Hur ofta kommer någon ens att märka lumen?

8. 903lew

903lew Stadsbo

Spontant säger jag nej.

9. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Ett ickeproblem på vintage dressare. :)

Seikosthlm och Tomas Eriksson gillar detta.
  10. Point Blank

Point Blank Stadsbo

Från:
    Hufvudstaden
    Beror väl lite på klocka. En datejust som jag tycker kvalar in som dressare även om vissa anser att den är sportig tycker jag funkar bra med lume.

11. månljus

månljus Borgare

Från:
    Stockholm
    Generellt så tycker jag absolut att dressare ska vara utan lume. Diskret och elegant.

12. Nic

Nic Präst

Från:
    Hälsingland
    Instämmer med vad övriga redan sagt, dressare är snyggare utan lume.

13. MartinL

MartinL Bonde

Från:
    Linköping
    Just smoking ställer stora krav på ett elegant ur och vill man ha ett riktigt diskret ur är väl utan lume att föredra. Med det sagt så ifrågasätter jag hur mycket, om än alls, lume på klockan syns på en tillställning. Dessutom har jag inget emot att bryta mot eller tänja på lite regler då och då om det sker med lite tanke bakom, en känd agent från filmens värld bär upp en sub på nato till smoking med bravur. Själv tänker jag köra grå byxor i ullflanell till smokingen på nyår och på armen vintage omega suverän.

God fortsättning!

Andyrew gillar detta.
  14. Taxman

Taxman Friends of KS

Haha, det är frågeställningar som denna som visar att man hänger på ett klockforum med riktiga nördar! :D Utanför vår lilla bubbla tror jag ingen bryr sig eller reflekterar alls över detta.

Jag tycker det beror på lite hur klockan ser ut och vad den ska bäras till. Lite lume kan ju vara sjukt smidigt och dessutom diskret.

theargonaut gillar detta.
  15. Quaker

Quaker Friends of KS

Utan, så slipper man blir besviken om vintageklockan inte lyser.

Mårtenssons ur Brookfield