Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Dressare på nato, och det ser bra ut?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Aurum, 10 oktober 2012.

1. Aurum
    Trådstartare

Aurum Gubbsnygg

Med NiklasArvids Everestrolle i tankarna slängde jag på ett slitet NATO på min nya 6024a och jag blir helt paff! Kombinationen flyger! Kanske beror det på att bandhornen är så pass nedböjda (vilar på bandhornen när den ligger platt på bordet), eller beror det på att jag klippt extraflärpen men det kan även bero på patinan som går i lite grön ton vid indexen. Detta var i alla fall något nytt för mig och det första dressade uret som passat på nato i min värld. :eek: Vilka vintagedressur (så vi slipper se nya dinkor på färglada naton, tänk Daniel Wellington!) anser ni passa på nato?

Och ja, det ligger lite rockpulver i mitt handfat...

2. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Klart det funkar ! :) Rysligt snyggt med de olika gröna nyanserna (tavla/band) på din Rolle. Vore rätt härligt om du blev en NATO-nörd du också. :)

3. Patek Golden Elipse eller Calatava är dom enda dressare jag skulle ha på Nato... :)

4. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Ser riktigt bra ut!

5. mace

mace Stadsbo

Extremt snyggt! Kör min milgauss på nato, och det är inte utseendemässigt långt ifrån. Tummen upp!

6. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

denna typen av ur är ju givna på tygstronk, både periodkorrekt och snyggt som f-n!

här testas det också runt lite just, kanske inte nato by definition, men tyg iaf, i mättade höstfärger!

återkommer med mera pics och mitt "everest special"-strap...

7. Hubbatix

Hubbatix Borgare

Ruskans snyggt Bolmis!

8. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Det är ju det jag sagt!

9. Aurum
    Trådstartare

Aurum Gubbsnygg

Hehe, väntade bara på din kommentar. Ditt blåa studsnato såg faktiskt rätt ok ut med... Börjar jag förlora min trångsynthet?

10. Aurum
    Trådstartare

Aurum Gubbsnygg

Kul låsning av det bandet, nytt eller NOS? Har dock svårt för flerfärgade. Du har inte hittat något tygband med mässingsdetaljer? Har för mig att de tidiga mod naton hade det? De var väl kromade eller något men de får en sjysst patina snabbt.

Återigen ser jag fram emot resultatet av ditt nörderi!

11. Aurum
    Trådstartare

Aurum Gubbsnygg

Säger dödar'n med rosa dödskallar...

12. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

NOS, från en timesofplenty på ebay, det är fiffigt tvåsidigt

Mässing vet jag inte riktigt, Köpte ett till o där fick man väja "färg" på spännet.

13. ZQT

ZQT The Banker

Håller med! Dressare funkar helt klart på nato! Gärna regimental!

14. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Härligt Aurum! Du mognar! Svart Nato funkar på allt! :mrgreen:

Mårtenssons ur Brookfield