• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dressare på nato, och det ser bra ut?

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Med NiklasArvids Everestrolle i tankarna slängde jag på ett slitet NATO på min nya 6024a och jag blir helt paff! Kombinationen flyger! Kanske beror det på att bandhornen är så pass nedböjda (vilar på bandhornen när den ligger platt på bordet), eller beror det på att jag klippt extraflärpen men det kan även bero på patinan som går i lite grön ton vid indexen. Detta var i alla fall något nytt för mig och det första dressade uret som passat på nato i min värld. :eek: Vilka vintagedressur (så vi slipper se nya dinkor på färglada naton, tänk Daniel Wellington!) anser ni passa på nato?

SNC17028_zps3ba5edfc.jpg


Och ja, det ligger lite rockpulver i mitt handfat...
 
Klart det funkar ! :) Rysligt snyggt med de olika gröna nyanserna (tavla/band) på din Rolle. Vore rätt härligt om du blev en NATO-nörd du också. :)

12345.jpg


101.jpg
 

mace

Cartier
2-Faktor
Extremt snyggt! Kör min milgauss på nato, och det är inte utseendemässigt långt ifrån. Tummen upp!
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
denna typen av ur är ju givna på tygstronk, både periodkorrekt och snyggt som f-n!

här testas det också runt lite just, kanske inte nato by definition, men tyg iaf, i mättade höstfärger!

återkommer med mera pics och mitt "everest special"-strap...

24BC7F0A-6334-49B5-B265-CF193D8E5BB1-5505-0000068B5231F267.jpg


334A55E7-58B2-453E-AE42-D1A271E1D043-5505-0000068C21856355.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
denna typen av ur är ju givna på tygstronk, både periodkorrekt och snyggt som f-n!

här testas det också runt lite just, kanske inte nato by definition, men tyg iaf, i mättade höstfärger!

återkommer med mera pics och mitt "everest special"-strap...

Kul låsning av det bandet, nytt eller NOS? Har dock svårt för flerfärgade. Du har inte hittat något tygband med mässingsdetaljer? Har för mig att de tidiga mod naton hade det? De var väl kromade eller något men de får en sjysst patina snabbt.

Återigen ser jag fram emot resultatet av ditt nörderi!
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Aurum skrev:
NiklasArvid skrev:
denna typen av ur är ju givna på tygstronk, både periodkorrekt och snyggt som f-n!

här testas det också runt lite just, kanske inte nato by definition, men tyg iaf, i mättade höstfärger!

återkommer med mera pics och mitt "everest special"-strap...

Kul låsning av det bandet, nytt eller NOS? Har dock svårt för flerfärgade. Du har inte hittat något tygband med mässingsdetaljer? Har för mig att de tidiga mod naton hade det? De var väl kromade eller något men de får en sjysst patina snabbt.

Återigen ser jag fram emot resultatet av ditt nörderi!


NOS, från en timesofplenty på ebay, det är fiffigt tvåsidigt

Mässing vet jag inte riktigt, Köpte ett till o där fick man väja "färg" på spännet.

C4A52B68-03B5-4965-9694-020645DDCF6C-5505-0000069A875F62F9.jpg



08773656-A2FC-436B-B548-44B95754308E-5505-0000069CA43D2336.jpg
 
Topp