• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Dressed" klocka för 35 tkr.

Santos

Breitling
Hej,

Jag är på jakt efter min första påkostade klocka för att klappa mig själv på axlen över att jag klarat livet bra så här långt. Prislappen är någonstanns kring 35 tkr. Vad jag letar efter är:
  • En ”dressed” klocka som smälter väl in till skjortan på kontoret men som också klär mig i piké och shorts på sommaren.
  • En klocka som drar ögonen till sig men som inte är ”vräkig” på något sätt.
  • En klocka med ett bra urverk och som lever längre än vad jag bör göra.
  • En klockmodell med en intressant historia.
  • Övrigt: Minst 10 ATM, Minst 39 mm, Automatisk & Chronograph.

De två modeller som intresserat mig hittils och som varit väldigt bekväma på handen är:
  1. Tag Heuer Monaco
  2. Sjöö Sandström Royal Steel Chronograph

Vilka klockor tänker ni på när ni läser vad jag är ute efter? Hur står sig mina två modeller urverks- och kvalitetsmässigt jämfört med varandra men också jämfört med era förslag?


Stort tack för hjälpen!

Hälsn.
Santos
 

Santos

Breitling
Tack för svaret. Intressant klockan men modellen faller mig inte riktigt i smaken. Går det att säga att jag är ute efter en mer ungdomlig, men klassisk, klocka?
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
image.jpeg
Ja köpte precis en SS royal steel chrono. Supernöjd.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hej,

Jag är på jakt efter min första påkostade klocka för att klappa mig själv på axlen över att jag klarat livet bra så här långt. Prislappen är någonstanns kring 35 tkr. Vad jag letar efter är:
  • En ”dressed” klocka som smälter väl in till skjortan på kontoret men som också klär mig i piké och shorts på sommaren.
  • En klocka som drar ögonen till sig men som inte är ”vräkig” på något sätt.
  • En klocka med ett bra urverk och som lever längre än vad jag bör göra.
  • En klockmodell med en intressant historia.
  • Övrigt: Minst 10 ATM, Minst 39 mm, Automatisk & Chronograph.

De två modeller som intresserat mig hittils och som varit väldigt bekväma på handen är:
  1. Tag Heuer Monaco
  2. Sjöö Sandström Royal Steel Chronograph

Vilka klockor tänker ni på när ni läser vad jag är ute efter? Hur står sig mina två modeller urverks- och kvalitetsmässigt jämfört med varandra men också jämfört med era förslag?


Stort tack för hjälpen!

Hälsn.
Santos
Någon Tudor Chrono kanske? Är det nytt som gäller, eller funkar beggat?
 

Såkkett

Omega
Tudor heritage chrono tycker jag är ett bra alternativ i prisklassen, den är ju lite tunnare än vad gemene 775x baserade klockor är också så den går lättare under skjortan.
 
Jag skulle satsa på en Zenith El primero. Finns en hel del som passar din budget utan att vara för gamla. Klassiskt urverk. Sedan är för mig kombination dress och kronograf svår, då dessa ofta inte blir så tunna. Lycka till.
 
Topp