• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dressklocka för max 10k

elmaco

Omega
Tja!
Behöver en dressare. Gillar 60-70 tals rollar, tudor, omega osv. Vill nog helst köpa en begagnad men kan även tänka mig en ny.

Ska inte vara större än 38mm. Vill inte spendera mer än 10k. Är sugen på tudor och har varit det länge... vad gör man?!

Mvh Max
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tja!
Behöver en dressare. Gillar 60-70 tals rollar, tudor, omega osv. Vill nog helst köpa en begagnad men kan även tänka mig en ny.

Ska inte vara större än 38mm. Vill inte spendera mer än 10k. Är sugen på tudor och har varit det länge... vad gör man?!

Mvh Max
Finns hur mycket fina dressare som helst inom din budget! Har du några mer specifika kandidater eller preferenser? Form? Guld eller stål? Ljus eller mörk? Manuell eller automatisk? 33-35mm eller 36-38 osv osv...
 

elmaco

Omega
Finns hur mycket fina dressare som helst inom din budget! Har du några mer specifika kandidater eller preferenser? Form? Guld eller stål? Ljus eller mörk? Manuell eller automatisk? 33-35mm eller 36-38 osv osv...
Vet inte vad jag vill ha men den bör vara rund. 34-38mm guld eller stål. Manuell eller automat spelar ingen roll faktiskt!

Rolex 1601 har fin design men är något över budget. Ryms motsvarande tudor?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Vet inte vad jag vill ha men den bör vara rund. 34-38mm guld eller stål. Manuell eller automat spelar ingen roll faktiskt!

Rolex 1601 har fin design men är något över budget. Ryms motsvarande tudor?
Tudor prince oysterdate ryms inom budget. Brukar dock vara 34 mm, men där kan det även rymmas en länk inom budget.
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
King Seikos är roliga modeller, här är min! Mäter ca 36mm
image.jpeg
image.jpeg
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Naturligtvis hittar du en Jaeger LeCoultre (kämpa lite och ta inte en LeCoultre). Du hittar garanterat en vintage head only för under 10tkr. Eller så köper du några olika vintage Citizen- eller Seiko dressare.
 
Jag kör ofta Hamilton Intra-matic 38mm på länk som vardagsklocka. Mycket prisvärd sak. Köp en på läder så blir den lite dressigare.
(snodd bild)
IMG_2913.jpg
 
Topp