• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dresskronograf - max 15k

Goddagens mina vänner! :) Och god jul.

Letar efter en snygg, stilren "dress"-kronograf, ungefär i stil med
Patek-Philippe-5170g-001-Chronograph-review-4.jpg


eller

L_IW391001_2011.6328d0d98f75331ecd6384bde1ec6d82.jpg


Den får inte kosta mer än 15k, gärna mindre. Alla märken är av intresse, att köpa begagnat gör jag gärna! Är dock inte ute efter en vintagekronograf, det får jag införskaffa mig i framtiden :) Automatisk är ett krav. Tacksam för all hjälp! :)
 

Ja, Longines är nog en stark kandidat! Jag såg någon one-button kronograf, minns inte vad den hette. Lite vintagestuk, väldigt trevlig urtavla!
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Är inne på Rozzys spår; Longines har väldigt mycket fint i det utseendesegment du söker. Finns en del andra trevliga kronografer utöver mono-pushermodellerna, tex i Heritageserien. Tror många av dem också listar lägre än monon. Kombinera det med 25% rabatt så kanske du hittar hem inom budgeten..
 
Tusen tack för alla tips! :)
Svårt och bestämma sig! Även Hamilton har en del intressanta modeller. Blir imorgon att lägga upp en bred annons, får helt enkelt se vad som finns till salu och fortsätta därifrån. Verkar vara ganska dåligt begagnatutbud både på Junghans, Longines Heritage och dem Hamilton-modeller jag tittat på. Köper hellre begagnat än nytt, då får man mer för pengarna! Godkväll på er :)
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Jag är kärring och vågar intw handla från bukten. Jag slår fortfarande ett slag för vintage, finns massor till salu på forumet. Bifogar bild på den jag köpte på k&s för ett tag sedan.
IMG_0784.JPG
 
Topp