• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Drunkningsmodd 2.0

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Ny uppdatering.
24/9
Tid under vatten: ca 5 månader

Åter på ön, åter dags att kolla till projektet.

IMG_0950.JPG

Helskotta va slemmigt det va här då

IMG_0952.JPG

Borstar av det värsta.

Bezeln börjar se riktigt bra ut!
IMG_0955.JPG

Visarna har fått en ordentlig patina dom med

IMG_0956.JPG

Baksidan har fått invånare

IMG_0965.JPG

Tog in den för att föra en fördjupad yttre rengöring och konstaterade att tavlan tydligen inte va gjort med vatte fast färg :mad::drowning: hela färgen lossnade :(

IMG_0966.JPG

Får nog avbryta projektet nu.
Utsidan och visarna ser sjukt bra ut!
Antingen skaffa ny tavla, köra utan tavla eller kanske nått helt annat? Printa en tavla i en 3D printer? Kom med förslag!

Edit:
När jag skulle ta upp allt gick minutivisaren i två delar! Helv@tte!!
image.jpg

Aaja.. får hitta andra visare också då..

Återkommer med vidare plan..

:(
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Seiko verkar ju ha bra kvalle på lumen iallafall ;) Index såg ju helt oberörda ut trots att dom lossnat ifrån tavlan. Limma tillbaka index och använd tavlan som den är, den är ju skitsnygg! Synd på visarna som fått lite trevlig färg :(
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Ny uppdatering.
24/9
Tid under vatten: ca 5 månader

Åter på ön, åter dags att kolla till projektet.

IMG_0950.JPG

Helskotta va slemmigt det va här då

IMG_0952.JPG

Borstar av det värsta.

Bezeln börjar se riktigt bra ut!
IMG_0955.JPG

Visarna har fått en ordentlig patina dom med

IMG_0956.JPG

Baksidan har fått invånare

IMG_0965.JPG

Tog in den för att föra en fördjupad yttre rengöring och konstaterade att tavlan tydligen inte va gjort med vatte fast färg :mad::drowning: hela färgen lossnade :(

IMG_0966.JPG

Får nog avbryta projektet nu.
Utsidan och visarna ser sjukt bra ut!
Antingen skaffa ny tavla, köra utan tavla eller kanske nått helt annat? Printa en tavla i en 3D printer? Kom med förslag!

Edit:
När jag skulle ta upp allt gick minutivisaren i två delar! Helv@tte!!
image.jpg

Aaja.. får hitta andra visare också då..

Återkommer med vidare plan..

:(
En halv visare är också en visare! Kör på med dem och låt mässingstavlan få smaka på lite svavel...
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Nja.. sådär..
Införskaffade en tavla och visare, men det visade sig va Kina skit och visarna passade inte riktigt och hoppar/glider runt på måfå.
IMG_0288.JPG


Överväger att göra en permanent lösning och tejpa/limma fast tavlan (piggarna på baksidan har gått av)
Använda gamla timvisaren och skaffa ytterligare en minutvisare. (Nån som vill donera?)
IMG_0138.JPG


Älskar looken på orginaltavlan!
 

Psykel

Patek
Nja.. sådär..
Införskaffade en tavla och visare, men det visade sig va Kina skit och visarna passade inte riktigt och hoppar/glider runt på måfå.
IMG_0288.JPG


Överväger att göra en permanent lösning och tejpa/limma fast tavlan (piggarna på baksidan har gått av)
Använda gamla timvisaren och skaffa ytterligare en minutvisare. (Nån som vill donera?)
IMG_0138.JPG


Älskar looken på orginaltavlan!
Kör den som den är med originaltavlan och endast timvisare, Meistersinger style! :D
 

rogart-63

Patek
Nja.. sådär..
Införskaffade en tavla och visare, men det visade sig va Kina skit och visarna passade inte riktigt och hoppar/glider runt på måfå.
IMG_0288.JPG


Överväger att göra en permanent lösning och tejpa/limma fast tavlan (piggarna på baksidan har gått av)
Använda gamla timvisaren och skaffa ytterligare en minutvisare. (Nån som vill donera?)
IMG_0138.JPG


Älskar looken på orginaltavlan!
Tror jag ska ha ett par guld visare i samma stl nånstans. Det finns väl ingen som vill ha dom så bör väl funka till detta? Har ett gäng 7002 dykarvisare vi kan modda oxå. Vad sägs om riktig vass lume på dom. Med svart kanter . Vore kul att leka lite?
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Tror jag ska ha ett par guld visare i samma stl nånstans. Det finns väl ingen som vill ha dom så bör väl funka till detta? Har ett gäng 7002 dykarvisare vi kan modda oxå. Vad sägs om riktig vass lume på dom. Med svart kanter . Vore kul att leka lite?
Hmmmmm... intressant!
Jag tänkte på just svarta visare förut faktiskt...
hur löser man det? En helt vanlig penna?
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Idag anlände ett paket som @rogart-63 snällt donnerade till projektet. Jag försökte betala men han insisterade på att jag inte fick. Om jag absolut ville bli av med pengar så fick jag sätta in en slant till BCF.
Det borde finnas fler människor som denna fina herre. En hundring till BCF senare damp paketet ner.
IMG_0321.JPG

En blå tavla och 3 uppsättningar visare! Jäklar! Nu ska det testas!
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Häftigt att du valde just dom visarna? Hitta dom på en gammal rutten 7009 klocka. Tänkte dom blir perfekta. Dom var lite krokiga men det gick ju fint att fixa till . Sekundvisaren var tyvärr bortom räddning . Men gillar lollipop visaren .
Precis den slitna looken jag va på jakt efter! Plus att dom inte är "vanliga skx visare".
Försökte repa till sekunden med;)

Åter igen tack!!
 

rogart-63

Patek
Precis den slitna looken jag va på jakt efter! Plus att dom inte är "vanliga skx visare".
Försökte repa till sekunden med;)

Åter igen tack!!
Visarna har nog legat och gottat i Sydkinesiska sjön utanför Filippinerna ett tag? :p Köpte på mig ett gäng gamla verk delar från thewatchcollector på Ebay.
Men denna batch var ruskigt rostiga och slitna. Kul att nåt av det ändå kom till användning.
 
Topp