• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gummo

Joker
2-Faktor
image.jpeg

:facepalm::D:D:D
Lite matt klarlack på det här. Färgen släpper rätt lätt tyvärr. Ammoniak och mässing är det som gäller!
 
Hon tyckte det luktade konstigt i källaren av ammoniak/äggblandningen men visarbaket smög jag in medans jag lagade mat. Helt osynligt som värsta Joe Labero.
Tur du är smidig, vad jag har fått erfara är att jag inte är så mycket värd om jag har haft annat än mat i ugnen eller snickrat på saker lägenheten. Väldigt konstigt... Kan ju dock förstå att ägg och ammoniak luktar så himla gott.
Resultatet blir ju bra dock! Kontrasten mellen en blank boett och en sliten tavla och visare är inte alls dum :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Kul tråd! :)
Hoppas visarna går att använda och att de inte är "för" patinerade där dem fästs i verket.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Kul tråd! :)
Hoppas visarna går att använda och att de inte är "för" patinerade där dem fästs i verket.
:) De är am så ingen större förlust. Mest, spott, soya, färg och rostvatten på visarna... och lite ungsbakning. Visst ska den släta sidan på visarna va uppåt och den med andra med "utbuktning" neråt?
Börjar dock på allvar ångra mig lite när jag ser hur svårt det är att hitta 150m quartz diver tavlor.
@yonsson @d@ke @plattfot @Jaggis hojta till om ni ser nån tavla eller drunknat ex.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
:) De är am så ingen större förlust. Mest, spott, soya, färg och rostvatten på visarna... och lite ungsbakning. Visst ska den släta sidan på visarna va uppåt och den med andra med "utbuktning" neråt?
Börjar dock på allvar ångra mig lite när jag ser hur svårt det är att hitta 150m quartz diver tavlor.
@yonsson @d@ke @plattfot @Jaggis hojta till om ni ser nån tavla eller drunknat ex.
Ja släta sidan upp. Hehe, tror att det kanske inte hade varit omöjligt att få bort färgen på sq märket. Men men, gjort är gjort. :)
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
:) De är am så ingen större förlust. Mest, spott, soya, färg och rostvatten på visarna... och lite ungsbakning. Visst ska den släta sidan på visarna va uppåt och den med andra med "utbuktning" neråt?
Börjar dock på allvar ångra mig lite när jag ser hur svårt det är att hitta 150m quartz diver tavlor.
@yonsson @d@ke @plattfot @Jaggis hojta till om ni ser nån tavla eller drunknat ex.

Haha, efter detta lämnar man ju aldrig över en klocka till dig ;)
Lite soya-patinering och relume på en redan förstörd tavla känns väl OK men detta var något nytt!

Dyker upp halvtjackiga 7548or hela tiden på SCWF, bara att hålla utkik.
 

plattfot

Rolex
:) De är am så ingen större förlust. Mest, spott, soya, färg och rostvatten på visarna... och lite ungsbakning. Visst ska den släta sidan på visarna va uppåt och den med andra med "utbuktning" neråt?
Börjar dock på allvar ångra mig lite när jag ser hur svårt det är att hitta 150m quartz diver tavlor.
@yonsson @d@ke @plattfot @Jaggis hojta till om ni ser nån tavla eller drunknat ex.


Här har du en något mindre patinerad, men inte perfekt tavla för usd30 skeppat
http://www.thewatchsite.com/8-seiko-citizen-trading-post/197465-fs-ft-7548-150m-dial-30-shipped.html
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Haha, efter detta lämnar man ju aldrig över en klocka till dig ;)
Lite soya-patinering och relume på en redan förstörd tavla känns väl OK men detta var något nytt!

Dyker upp halvtjackiga 7548or hela tiden på SCWF, bara att hålla utkik.
Will do! Alla klockor får inte denna specialbehandling hos mig så du behöver inte va orolig:)
Tror du måste göra något åt dag/datum-skivorna för att matcha tavlan. Limma fast dem under skorna nån dag?
Mycket bra idé !!!
Thanks!
Väldigt underhållande att se vad du hittar på :)
Tack!
Du är helt störd Gunvor
Det är inte helt omöjligt att du har rätt!

Tre lager matt klarlack:
image.jpeg
 
Topp