• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Spännande! Kikade också på sterila Parnis inför nästa projekt.
Kul! vill inte ha Rolex-homage öht. så ska snida ihop något mer eget. Annan bezel med mera och en logga på tavlan för några av oss på KS som bygger hojar!

En bild från idag: (och ja, datumhjulet är inte centrerat och axeln till sekundvisaren gick av. Learning by doing!)

image.jpeg


Edit boetten har inte fått smaka på svarven ännu.
 

JwJ

Omega
Som sagt : Dont try this at home! Im a trained proffessional, varje steg är noga förberett och genomfört med oerhörd precision:D:D:D
No undamaged seiko original parts were hurt or injured during this process!

Tycker så synd om dagens barn, det kommer inte finnas en enda dykare som inte drunknat i ett kök att köpa om 10-15år, men vad gör det när klockorna blir så här sköna... The damage is already done och jag fruktar att det blir en sommarmodd för mig! Kanonprojekt, tusen tack för suverän läsning och inspriation/avskräckning!
 

KlasK

Cartier
2-Faktor
Bezelen ska få sitt men boetten bär det mig emot att pajja. Bezel, tavla, visare kan man ju stoppa i om man vill ha en finklocka nån gång. Annars är hockeytipset helt up my alley :)

Var också inne på mässing. Blir att packa ihop med ägg efter saltbadet! Kanske nåt annat basiskt man kan hälla i saltbadet för att påskynda?
Inte basiskt kan paja upp det helt
 

KlasK

Cartier
2-Faktor
När vi ändå är inne på drunkning. Funderar på att köpa en sån där omtalad paneraikopia , marina militare, och leka runt med. Vad tror ni om det?
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Ser man på! Sjöliket lever 😀

Men ser för guds skull till att befria klockan från det kränkande lädernatot. Läste om en kille som fick armen avhuggen pga av att han använde lädernato på ett dykarur så det är för din säkerhet!

Är det ens preskriberat?
Du vet att snuten frekventerar KS flitigt? Kanske passa på att redigera ditt inlägg så att du inte blir inkallad till någon Kalla Fall-grupp. Trist att åka dit när du trodde att du var home-safe. ;)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Är det ens preskriberat?
Du vet att snuten frekventerar KS flitigt? Kanske passa på att redigera ditt inlägg så att du inte blir inkallad till någon Kalla Fall-grupp. Trist att åka dit när du trodde att du var home-safe. ;)
Det blir svårt för åklagaren att ta upp fallet igen. Frikänd i hovrätten. Etikettsbrottet ansågs så grovt att jag kunde hävda nödvärn.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Ser man på! Sjöliket lever 😀

Men ser för guds skull till att befria klockan från det kränkande lädernatot. Läste om en kille som fick armen avhuggen pga av att han använde lädernato på ett dykarur så det är för din säkerhet!
När lädernatosnutpatrullen knackar på så skickar jag hundarna på dem och svidar under tiden om till ett trendmässigt gummi 👍

Jag har åtminstone patinerat lädret en aning 😘
Kanske borde låta någon av nämnda hundar få bita lite i det och sedan hävda att det skedde under en hajatack? Då måste väl t.o.m ett lädernato bli coolt?
 

Gummo

Joker
2-Faktor
När lädernatosnutpatrullen knackar på så skickar jag hundarna på dem och svidar under tiden om till ett trendmässigt gummi 👍

Jag har åtminstone patinerat lädret en aning 😘
Kanske borde låta någon av nämnda hundar få bita lite i det och sedan hävda att det skedde under en hajatack? Då måste väl t.o.m ett lädernato bli coolt?
Bra att du har en plan! Tyvärr kan de aldrig bli coola. Lädernato är klockarbandens Vanilla Ice…
 
Topp