• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DS Action Diver, blå eller titan

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Varför tjatar alla om vikten på klockor, vadå är det jobbigt att bära klocka?
Förövrigt gillar jag Certinas dykare, både svart och blå, och ska själv investera i den blå. Vill ha både en svart och blå dykare och väljer att köpa en svart sumo och en blå certina mkt pga att ds divern har en fantastiskt fint blå i mitt tycke!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Varför tjatar alla om vikten på klockor, vadå är det jobbigt att bära klocka?
Förövrigt gillar jag Certinas dykare, både svart och blå, och ska själv investera i den blå. Vill ha både en svart och blå dykare och väljer att köpa en svart sumo och en blå certina mkt pga att ds divern har en fantastiskt fint blå i mitt tycke!

Svar ja ibland för egen del. Personligen klarar jag inte av en för tung klocka, det blir helt enkelt inte bekvämt. Nu väger inte certina i stål så mkt men det finns klockor, flera jag haft, som flippats pga vikten (då det inte var bekvämt på min handled).
 
Jag har en DS Action Diver i titan med, vad jag kan kalla, olivgrön bezel. Färgen växlar mellan grå och grön beroende på ljus. Riktigt grym beater om du frågar mig. Visst är titan något mer repkänsligt men inte mycket mer än stål. Jag uppskattar den låga vikten och tycker att det är fett nice att ibland köra kombo med mina manschettknappar i titan och d:eek: glasögonbågar. Ett plus är att den lättare går under radarn vid flygplatskontroller.
Certina DS.JPG
 
Den är fin! Tycker tavlan är höjdpunkten på klockan.
Jag använder min som vardagsbeater med ett gummi för den där fjäderlätta känslan. En keeper, kan inte tänka mig en lämpligare klocka för ändamålet.
image.jpg

Dålig bild tyvärr, hittar inte bättre i fånen.

Den ser trevlig ut:) upplever du att den blir repig mycket lättare än stål modellen?
 

Freddie L

Panerai
Den ser trevlig ut:) upplever du att den blir repig mycket lättare än stål modellen?
Nu äger jag ingen stål-Certina så en exakt jämförelse är svårt. Och jag misshandlar ingen av mina stålklockor på samma sätt som min titan-beater. Och med beater menar jag gräva, gjuta, snickra, måla, trädgårdsarbete, fixa och pula mm hemma. Jag tycker inte att den repas lätt, men jag tittar inte så noga. Den enda större repan jag lagt märke till är på bezeln...
 

Freddie L

Panerai
Jag har inte sett den blå tavlan, den är säkert helt fantastisk. Men jag vill invända mot användning av ordet "tyvärr" i samband med den grå tavlan. För den är riktigt bra! Gör sig kanske inte på bild, men IRL hävdar den sig.
 

Rick_Hard

Omega
Jag har själv den blå och jag tycker den har otroligt fina skiftningar i tavlan. Ibland ser den helt svart ut för att i ett annat ljus vara vackert blå. Ibland är den både nästan svart och blå samtidigt. Jag har då väldigt svårt att tröttna på den. :)
2016-02-09 18.13.55.jpg
 
Topp