• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Du "förväntar dig" att din klocka känns igen - men kan du id:a handväskan?

Kan du över huvud taget något om handväskor?

  • Nej

  • Lite, jag kan enkelt se vilken av de tre nedan som "is the shit", nämligen den översta!

  • Lite, jag kan enkelt se vilken av de tre nedan som "is the shit", nämligen den mittersta!

  • Lite, jag kan enkelt se vilken av de tre nedan som "is the shit", nämligen den nedersta!


Resultatet är endast synligt efter enkät.
Även om få kanske vill erkänna det, så är det ju kul att möta uppskattning och kännedom kring sitt val av klocka, speciellt från det motsatta könet.

Därför vill jag fråga dig, handen på hjärtat, hur bra är du på att id:a olika handväskor? Är DU lika bra på att ge som du är på att ta?

Kan du skilja 600 SEK från 6 000 SEK från 60 000 SEK?
LG651H00I-Q11@10.jpg

292_1363015012_3.jpg

AN651HA2X-O11@11.jpg
 

Owaysis

Cartier
Med tanke på hur dåligt sydd den nedersta är så hade det förvånat mig om den kostade särskilt mkt.

Kolla den längsgående sömmen längst upp på väskan. Inget bra..
 
Birkin-väskan är snordyr. OM man får tag i en som vanlig människa.
Gå inte på hypen kring de totalitära säljkanalerna! Vi lever i en demokratisk marknadsekonomi! Detta handlar INTE om hyreslägenheter i centrum! I princip ALLA klockor går att få tag på lagligt och enkelt om man betalar rätt pris. Detsamma gäller denna genre:

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_dcat=169291&Brand=HERM%C3%88S&_nkw=birkin+bag&_sop=2

Finns tom i en i 08, näst billigast! Precis under 10 kUSD. Nyservad!:

http://www.ebay.co.uk/itm/Hermes-Bi...l-Leather-Gold-HW-1999-C-Square-/191845864957
 
Senast ändrad:
Med tanke på hur dåligt sydd den nedersta är så hade det förvånat mig om den kostade särskilt mkt.

Kolla den längsgående sömmen längst upp på väskan. Inget bra..
Så blir det när man syr för hand... På italienskt handfärgat läder ... ;-)
Handmålade urtavlor är ju inte heller perfekta, det är tjusningen!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Gå inte på hypen kring de totalitära säljkanalerna! Vi lever i en demokratisk marknadsekonomi! Detta handlar INTE om hyreslägenheter i centrum! I princip ALLA klockor går att få tag på lagligt och enkelt om man betalar rätt pris. Detsamma gäller denna genre:

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_dcat=169291&Brand=HERM%C3%88S&_nkw=birkin+bag&_sop=2

Finns tom i en i 08, näst billigast! Precis under 10 kUSD. Nyservad!:

http://www.ebay.co.uk/itm/Hermes-Bi...l-Leather-Gold-HW-1999-C-Square-/191845864957

Med tanke på hur många och bra kopior av väskor det finns så skulle iaf inte jag köpa en Hermés begagnad.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Låt oss bortse från urverket, och bara se till det som syns på "utanpå" en klocka...
Vilket är lättast att göra en perfekt kopia på? En Sub eller en Birkin?

Tror du behöver färre maskiner, mindre förkunskap (fler med kunskapen) och har större felmarginaler på en birkin än en Rolex.
Och jag hade inte köpt en Rolex utan att ha sett urverk, box/papper heller...
 

WBergdahl

Panerai
Förväntade mig att en Birkin skulle ha sinnessjuk kvalla, men blev lite besviken ändå...
En vän till mig har en och visst, den är fin och så, men inte mycket mer
 

Chattras

Cartier
Förväntade mig att en Birkin skulle ha sinnessjuk kvalla, men blev lite besviken ändå...
En vän till mig har en och visst, den är fin och så, men inte mycket mer
Jag har förmedlat två stycken relativt nyligen och får nog säga att jag tycket att dom står ut när det kommer till kvaliteten. Sedan är det ju som med allt annat, pris och kvalitet följs åt till en början sedan sticker priset medan kvalitet ökar långsamt. Sedan kan man alltid diskutera om det är värt det och hur mycket man betalar för märket men det är en helt annan diskussion ;).
 
  • Like
Reactions: LPW
Topp