• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dubai och Singapore.

Mustang

Breitling
Ska i slutet av månaden åka på en liten tripp, 3 dagar i Dubai och 7 dagar i Singapore.
Tips på vad man ska göra och se i Dubai och i Singapore mottages gärna!
Sen gärna lite tips på ställen att kolla in klockor, både nytt och begagnat. Funderar på att köpa ny Rolex, både till mig och till Frugan, kanske är billigare och bättre utbud där borta?
Mellanlandar även på flygplatsen i Doha.

Perre
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Singapore är kul och dessutom litet. Svårt att misslyckas där om man ska vara ärlig. :)

IMG_3794.jpg
 

Mankebank

Cartier
Jag köpte en Submariner hos AD:n i Dubai Mall i vintras. Listpris var bara några tusen lägre än hemma men eftersom de slog av tio procent när jag visade seriöst intresse blev det ett ganska bra pris, så ja, både bättre utbud och billigare. Tänk på att det finns flera Rolex-AD i stan och massor av andra intressanta klockbutiker.
 

Mustang

Breitling
Låter som det blir mycket klockspanande i Dubai, vilken tur att Frugan är lite intresserad nu när vi ska köpa en Rolex till henne, annars hade det bara blivit suck o sura miner !
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Dubai har jag aldrig varit i, men Singapore är trevligt. Jag köpte en klocka åt min flickvän när jag var där senast (i Casio-butiken i Bugis Junction).
 

Josef B

Bestraffaren
Jag ska till Singapore för första gången i februari, ska ta en sväng förbi "The Hour glass". Kommer bo nära Orchid Road, känns som det inte kan gå fel :)
Jag kanske har gått till fel ställen i Dubai, utbudet är bra men det känns inte som butikerna där vill sälja. Eller så har jag bara haft lite otur :) Singapore känns som man kan göra sjysta affärer :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag ska till Singapore för första gången i februari, ska ta en sväng förbi "The Hour glass". Kommer bo nära Orchid Road, känns som det inte kan gå fel :)
Jag kanske har gått till fel ställen i Dubai, utbudet är bra men det känns inte som butikerna där vill sälja. Eller så har jag bara haft lite otur :) Singapore känns som man kan göra sjysta affärer :)

Var som alla andra och gå till Raffles och drick en drink förknippad med stället. Passa samtidigt på att äta lite nöter och gör som alla andra gör med skalet.
 

Josef B

Bestraffaren
Var som alla andra och gå till Raffles och drick en drink förknippad med stället. Passa samtidigt på att äta lite nöter och gör som alla andra gör med skalet.
Yes, ska nog förbi där en sväng, bara för att :) Vi ska bo på två olika ställen, Fort Canning nära Orchid road och sedan Marina Mandarin, så det blir nära Raffles. Bodde 5 dagar i Raffles Dubai, helt sjuk service och fina omgivningar :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Yes, ska nog förbi där en sväng, bara för att :) Vi ska bo på två olika ställen, Fort Canning nära Orchid road och sedan Marina Mandarin, så det blir nära Raffles. Bodde 5 dagar i Raffles Dubai, helt sjuk service och fina omgivningar :)

Personligen gillade jag Singapore Zoo väldigt mycket. Överlag ett kul land att besöka men man ska nog inte stanna där för länge. Vill minnas att priserna var ganska höga jämfört med Malaysia och Thailand.
 

Josef B

Bestraffaren
Personligen gillade jag Singapore Zoo väldigt mycket. Överlag ett kul land att besöka men man ska nog inte stanna där för länge. Vill minnas att priserna var ganska höga jämfört med Malaysia och Thailand.
Sentosa Island ska det nog bli och massa shopping och framför allt mat, finns ju 1-2 nudelhak med 1 stjärna i Michelin. Ja Singapore är Asiens dyraste land att leva i, men förhoppningsvis så kommer man hitta en sjyst deal på nån klocka :).
Zoo/djurparker bojkottar jag om nu djuren sitter fångade för människans nöjen ;) Däremot om det är en fristad för djur och hjälper utrotningshotade arter, så kanske.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Sentosa Island ska det nog bli och massa shopping och framför allt mat, finns ju 1-2 nudelhak med 1 stjärna i Michelin. Ja Singapore är Asiens dyraste land att leva i, men förhoppningsvis så kommer man hitta en sjyst deal på nån klocka :).
Zoo/djurparker bojkottar jag om nu djuren sitter fångade för människans nöjen ;) Däremot om det är en fristad för djur och hjälper utrotningshotade arter, så kanske.

Du har en poäng angående djuren dock löser det inte problemet. Glöm inte att posta lite bilder och om du hittade någon kul klocka. :)
 

Grimman

Omega
Hänger på här, ska till Dubai i vinter. Finns det några specifika klockbutiker ni rekar prismässigt?
Tacksam för tips
 

bondiga

Breitling
Hej alla!
Som Dubai-boende så måste jag säga att i Dubai så slår inget Dubai Mall, dom har ett klockdistrikt där i stort sett varje märke du kan tänka dig har en egen butik.
Allt från Lange till Richard Mille.

Jag vill slå ett slag för Mall of the Emirates dock, det är lite mer rimligt storleksmässigt. Dom har också NÄSTAN allt.

Om du går in i random Patek eller AP-affär så ska du inte räkna med att se några av de populära stålmodellerna. Lika svåra att få tag på här som i Svea.
Prismässigt så skulle jag säga att Rolexpriserna är samma som hemma.
Däremot så är ofta dom dyrare märkerna (framförallt Patek) billigare.
För ett år sedan var jag o skulle ställa mig i kö för en aquanaut- Listpris på ca 150kkr! (Fortfarande inte hört ett pip från butiken än dock...)

Annat exempel är AP i roseguld med läderband 37mm, den skulle dom ha ca 200kkr för här, hemma va det högt över 200 så vitt jag kommer ihåg.


Fråga efter discount i Rolexbutiken, dom brukar dra bort 10% direkt utan att man ens frågat av nån konstig anledning men det kan vara värt att försöka få bättre rabatt.
 

Aron72

Cartier
Var i Dubai i somras, Dubai mall har grymt utbud, även nere i guld souken finns det hyfsat med butiker, dock även en del kopior.
Rolex i Dubai mall hade i princip allt hemma utom nya daytonan, pris som hemma, prutmån ja det fanns men inget man blev direkt upphetsad av. (Gmt:n i vitguld fick jag iofs muntligt ner en del men men den kostar oavsett lite mer än klockbudgeten tillåter)
Montblanc, omega mfl fanns med bra rabatter, fast då skulle man köpa två!
Fick iaf med mig en klocka hem till frugan, det blev en swatch sistem 51. Själv fick jag provat på allt jag önskade, lite sugen på glashütte original sixties pano date, skall prova lite till innan köp dock, hittas billigare via chrono 24.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
HJ watches ganska nära Orchard Road har mycket begagnat och betalar du med kontanter så går det att få bra priser. Stället ligger längst in i en mindre galleria och ser ganska tråkigt ut men när man väl tittat på vad de har så är det inte så tråkigt. När jag har vart där så står det en kines där som pratar väldigt dålig engelska och har man några frågor så hänvisar han bara till hemsidan så läs på innan om du vill handla för han kan ändå inte svara på något.
Jag åker till Singapore på söndag och tänkte ta en tur förbi HJ så kan återkomma i början av nästa vecka om hur det är med utbud och priser i dag (var något år sedan jag var där senat)

Förutom Orchard Road så finns även mycket att se i Marina Bay Sands om du vill titta på klockor.
 

galácticon

Patek
2-Faktor

Kugghjul

Panerai
Rolex med svensk moms kostar samma som Rolex "utan" moms i Dubai.

Då är väl det helt onödigt att "smuggla" in en utan moms till Sverige från Dubai? För ingen är väl så dum att de köper till "svenskt pris" i Dubai och sedan betalar 25% moms på det?

Jag har hört att begklockhandlare i UK, som betalar moms utifrån någon sorts "differenssystem" (kanske har vi samma i Sverige), är noga med att UK moms / EU moms är betald på klockor de köper in. Annars kan de efter vidareförsäljning råka bli betalningsansvariga för varans hela moms, och då blir det snabbt en stor förlust på en klocka. Hur är läget med detta i Sverige?
 

bluetrain

Cartier
Lyfter denna tråd! Någon som varit i Singapore senaste tiden och spanat klockor. Är det fortf Orchid road man bör ta sikte på? Bra priser endast vid cash, inte kort?
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Bodde i Dubai 2 år, förutom dinktips som du redan fått i tråden, besök ”gamla” Dubai, med både guld ock krydd souk, beroende på intresse för konst, mosker kan tex Abu Dhabi vara värt en avstickare, Burj Kalifa beställer du en biljett till på internet, köa för FN ej, käka middag en kväll och häng i Dubai Marina, mitt favvo ställe, Jumeirah beach ett annat för spring el promenix och bad såklart, fick du några tips, kanske bränna 4 Wheel i öknen oxå, så stöter du kanske på Sheikh Mohammed:)
 
Topp