• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dubai

JonasF

Omega
2-Faktor
Förra året när vi var där med familjen (fru plus två barn) så bodde vi på JA Ocean View. Väldigt nöjda med läget, nära till stranden, massor av ställen att äta på mm. Prisvärt funkar kanske inte alltid när man pratat om Dubai. ;)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Bo för allt i världen i marinan. Downtown är hemskt. :)

Dubai är sällan varken billigt eller prisvärt. Är ni där en stund så kan det vara läge att hyra en lägenhet snarare än hotellrum. De flesta hotell har dessutom typ ägarlägenheter som ägarna gärna hyr ut i perioder. Testa kolla dubizzle.com så kanske du hittar något. Finns även en svensk facebook-grupp där svenskar som har långtidsboende ibland hyr ut när de är på annat håll.

Jag bodde åtta månader på The Address i marinan. Helt okej även om jag tror det kan vara rätt grisigt om man bara ska boka någon vecka.
 

Bottega

Cartier
Frågar du mig så är JBR riktigt bra, Westin hotellet. Finare än så blir det inte. Du har pendeln till Dubai Mall 20 min, Emirates på 10. Kostar småpengar att åka, plus att du får en jättefin blick över staden.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Frågar du mig så är JBR riktigt bra, Westin hotellet. Finare än så blir det inte. Du har pendeln till Dubai Mall 20 min, Emirates på 10. Kostar småpengar att åka, plus att du får en jättefin blick över staden.
Allt är relativt. :)

För transport så rekommenderar jag den svenskstartade Uber-klonen Careem. Samma bilar och chaufförer som Uber men mycket billigare.
 
Har varit i Dubai ett antal gånger och håller mig alltid till Dubai Marina. Var där precis innan jul och bodde då på Sheraton som visserligen är ett 5-stjärnigt hotell men av många säkert skulle ses som 4-stjärnigt. I vilket fall ligger det perfekt och man får mycket för pengarna jämfört med andra hotell i området. Rekommenderas!
 

Josef B

Bestraffaren
Har bott på:

Raffles Dubai:
Grymt hotell! Otroligt bra personal. Stora moderna rum. Bra clubrum. Väldigt bra träningsmöjligheter. Sjyst poolområde med poolbar. Härlig glassig lobby. Helt ok hotellomgivning. Egen ingång till Wafi-gallerian.
Negativt - ganska långt bort från sevärdheterna.
Rekommenderas!
20160719_095822.jpg


20160719_104647.jpg



Sofitel downtown:
En "lyxkedja" som håller en jämn hög bra nivå. Världsklass clubrum med flera personal som passar upp. Bra frukost. Bra poolområde med bar och med ringklocka. Bra hotell som utgångsläge om man ska upptäcka Dubai.10 minuters promenad inomhus till Dubai Mall (gigantisk). 2 minuter till t-bana. Har en jävligt bra japansk restaurang. Få barn, passar par utan barn. Vi bodde i svit som var rymlig och modern.
Negativt - litet hotell

Madinat Jumeirah Al Qasr (Madinat - gigantisk område med fyra hotell)
Gryyyymt bra hotell! Världsklass service, har aldrig varit med om maken!! Jag gapar fortfarande vilket bemötande och service sambon och jag fick!
Gigantisk område med egen strand, marknad med massor med butiker, egen sjö med gratis taxibåtar, flera pooler. Hur många restauranger som helst! Komplett gym med pool. Servicen på Clubrummet var världsklass, kändes som vi hade egen butler ibland.
Negativt - fint rum men kändes omodernt.
En mäktig uppfart med gyllene hästar ;)
20160721_142536.jpg


20160721_124726.jpg


20160722_115334.jpg


20160722_164315.jpg



Och glöm inte för allt i världen att boka in en fredagsbrunch, veckans happening i Dubai. Vill du ha en upplevelse som du sent kommer glömma, boka in Bubalicious på The Westin. Helt jävla galet!

Jag åker dit igen nu i februari och ska bo på Grand Hyatt. Sambon och jag har kört gästspel hos deras väldigt trevliga restauranger och med tanke på deras service vi fått som icke-gäster så valde vi bo där nu, där vi kommer troligtvis bara att slappa, bada och äta på deras 14 grymma restauranger. Rekommenderar Peppercrab och Wox :)
Såhär ser en 2,5 kg krabba ut.
20160720_214835.jpg



Sist men inte minst: satsa på 5-stjärnigt, upplevelsen är värda pengarna ;)
 
Senast ändrad:
Topp