• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dubbelt upp!

Rber

Audemars
2-Faktor
Fick anledning att fira lite extra idag.

Först ut en klocka som jag varit sugen på från och till ända sedan jag upptäckte den i höstas. Var först rädd att posten gjort bort sig eftersom paketet aldrig hittade till sorteringsterminalen förra veckan, men idag hamnade den äntligen rätt:

Bra känsla redan i kartongen.


I lådan gömde sig denna Combat Sub Golden Eye. Nog för att den är snygg på bild, men något helt annat i verkligheten. Den bezeln!




Sedan knackade brevbäraren på med en rejäl hög post, och där gömde sig bland annat ett litet paket från det stora landet i väst.

No-name oyster för att testa om det är något för mig innan jag slänger iväg $1000(!) på en 9315 eller 93150 länk från Rolex.


För att toppa detta så undvek jag precis en parkeringsböter med minsta marginal, allt tack vare att bilen framför också skulle ha en.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk 21363019825.784625.jpg
    ImageUploadedByTapatalk 21363019825.784625.jpg
    51 KB · Visningar: 450
  • ImageUploadedByTapatalk 21363019878.154557.jpg
    ImageUploadedByTapatalk 21363019878.154557.jpg
    81.2 KB · Visningar: 450
  • ImageUploadedByTapatalk 21363020039.391940.jpg
    ImageUploadedByTapatalk 21363020039.391940.jpg
    91.4 KB · Visningar: 456
  • ImageUploadedByTapatalk 21363020347.004441.jpg
    ImageUploadedByTapatalk 21363020347.004441.jpg
    97.9 KB · Visningar: 448

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Grattis! Det är dagar som denna som gör så att man känner sig som ett barn på julafton igen. :D
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Stort grattis. Combat suben är cool, flingan asball! Riktigt grym duo, grattis. Du skulle lagt ut en WTT (want to try ;) ) om no name oyster, har ett som samlar damm här hemma.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis! Båda ser riktigt bra ut! Oystret ser bra ut, och jag kör faktiskt också den nättare varianten av spänne. Hur är kvaliteten tycker du, och fick du med ändlänkarna som tar de feta bandstiften? Om du tycker oystret är lite för "blankt", kan du testa att dra över det i längsriktningen, med en finkornig M3-svamp, eller vad de heter.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
theargonaut skrev:
Grattis! Båda ser riktigt bra ut! Oystret ser bra ut, och jag kör faktiskt också den nättare varianten av spänne. Hur är kvaliteten tycker du, och fick du med ändlänkarna som tar de feta bandstiften? Om du tycker oystret är lite för "blankt", kan du testa att dra över det i längsriktningen, med en finkornig M3-svamp, eller vad de heter.
Thank you! Jag har egentligen inte så mycket att jämföra med, men för den lilla pengen så tycker jag det är helt okej och lagom rassligt, sitter riktigt skönt på.

Yes ändarna tar de feta bandstiften!

Jag skulle justera länken ytterligare genom att plocka bort en bit till, men skruven har fastnat. Säljarens lösning var att skicka två nya bitar, men det löser ju inte problemet med att få loss skruven? Inget större problem egentligen eftersom det finns 5x justering i spännet!
 
Topp