• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dubbes Tråd

Dubbes

Cartier
Här kommer dagens artikel som handlar om mer eller mindre rimliga julklappstips.

http://www.dubbe.nu/2012/12/18/julklapp ... alistiska/

MutewatchSvartByJesperNyre3010nKS_zps2df0b0db.jpg
 

Dubbes

Cartier
En bonus bild, har lite dålig koll om jag visat denna tidigare, men den är så nice så det skadar inte att se den igen.

IMG_6928.jpg
 

Dubbes

Cartier
bambam27 skrev:
Dubbe, vad är din take på Quinting watches? Vet inte om du skrivit om dom någon gång?

Helt rätt jag har aldrig skrivit om det märket. Jag får ta en funderare över helgen och återkomma men rent spontant tycker jag det ser maxade ut men är lite undrande till kvalitet och sånt.
 

bambam27

Breitling
Dubbes skrev:
bambam27 skrev:
Dubbe, vad är din take på Quinting watches? Vet inte om du skrivit om dom någon gång?

Helt rätt jag har aldrig skrivit om det märket. Jag får ta en funderare över helgen och återkomma men rent spontant tycker jag det ser maxade ut men är lite undrande till kvalitet och sånt.

Kvaliteten är bra! Har haft ett par och tycker de sitter riktigt bra. Ligger några på Kaplans också om man vill kolla in dem in the flesh.
 

Dubbes

Cartier
bambam27 skrev:
Dubbes skrev:
bambam27 skrev:
Dubbe, vad är din take på Quinting watches? Vet inte om du skrivit om dom någon gång?

Helt rätt jag har aldrig skrivit om det märket. Jag får ta en funderare över helgen och återkomma men rent spontant tycker jag det ser maxade ut men är lite undrande till kvalitet och sånt.

Kvaliteten är bra! Har haft ett par och tycker de sitter riktigt bra. Ligger några på Kaplans också om man vill kolla in dem in the flesh.

Grymt! Då ska jag kolla in dem. Såg det som hastigaste i Basel. Men jag räknar inte den gången för jag kom från ett möte med först UrWerk och sen ett mötte med MB&F så inget imponerade resten av den dagen.
 
C

Crowolf

Guest
Har plöjt din tråd under de kalla kvällarna här i Marrakech. Supertrevlig läsning!
Keep it up keep it up!!

/Poppe
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Goa bilder du tagit, men jag hade föredragit om spegelbilden inte var klippt mitt i, så man istället kunde se hela reflektionen.
 

Dubbes

Cartier
Crowolf skrev:
Har plöjt din tråd under de kalla kvällarna här i Marrakech. Supertrevlig läsning!
Keep it up keep it up!!

/Poppe

Stort tack! Kul att du gillar det jag gör!
Försöker få det mesta även om det är en stor tyngd på udda fåglar.
 

Dubbes

Cartier
yonsson skrev:
Goa bilder du tagit, men jag hade föredragit om spegelbilden inte var klippt mitt i, så man istället kunde se hela reflektionen.

Jag är ledsen att behöva göra dig besviken men den är faktiskt tagen så och när jag kollade igenom bilderna så har jag ingen bild med både klocka och reflektion. Men jag ska tänka på det i fortsättningen.
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Dubbes skrev:
Sitter och kollar igenom lite bilder.
Har precis uppdaterat Rolex-kavalkaden.

http://www.dubbe.nu/2012/12/27/rolex-da ... ht-master/

RolexSky-DwellerKS_zpsc4b0de52.jpg

Schysst bildfest! Är nu på besök i Nice och lokala AD har SkyDweller, snygg men inget för mig. Tycker den är lite "för mycket", vilket möjligt låter märkligt med en Daytona på armen. Kanske för att man är ovan med kombinationen. Troligen känner man annorlunda nästa år och oavsett så är ekonomin lite på fel sida vad jag vill lägga på en klocka.
 

Dubbes

Cartier
Kson: det jag har hört är att visa tycker att detta inte är Rolex, medan det finns de som menar att detta är den väg som Rolex ska gå.

Cosmograph: Jag gillar denna klocka. Den är väldigt mycket och det gör att många har åsikter. Vilket gör att Rolex gnuggar händerna.

Målarn: Den är inte helt lätt att motivera denna. Det finns många andra sköningar som ligger på högre på listan.
Även om jag är stor Rolex-vän
 
Topp