• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dubbla klockor

V

Cartier
Blev inspirerad av bilden som Mr_Jonas postade i tråden "Röd makt..." på en ung Castro med dubbla klockor.
Är det någon som vet vad det är han bär? Rolex skrevs det men vilka modeller är det?

image.jpg


Även Maradona kör dubbelt.

image.jpg


Så till frågan. Vilka klockor skulle Du välja om du skulle dubbla och skulle du välja två på samma arm eller en på varje? Gärna med en motivering :)
 

Joseph

Cartier
Två klockor? That's cute.

4b7d3d261c03b4b5182d6323a1752dde.jpg


Med tanke på att bara bära två klockor skulle sticka i folks ögon så hade jag kört på två helguld, en på vardera arm.

PS: bär ofta två klockor när jag är hemma, inte införskaffat mig något winder så.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Ja, det var en tråd som påminde om min men absolut inte samma frågeställning men tack för info ;)

Men å andra sidan var det bara Guskleto som klarade uppgiften att speca två klockor så det kanske är lika bra att tråden faller i träda :)

Vet att det inte var samma frågeställning utan tänkte bara att den kunde vara rolig läsning i sammanhanget.
 

V

Cartier
Vet att det inte var samma frågeställning utan tänkte bara att den kunde vara rolig läsning i sammanhanget.
Det var det absolut och dessutom med en hel del sköna bilder :)
Mina tidigare trådstarter gällande typsnitt på urtavlor, hommagelistor och skämsfrågor har tyvärr inte blivit så långlivade så jag hoppades bara att den här skulle blomstra lite längre, därav kommentaren så no hard feelings :)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Det var det absolut och dessutom med en hel del sköna bilder :)
Mina tidigare trådstarter gällande typsnitt på urtavlor, hommagelistor och skämsfrågor har tyvärr inte blivit så långlivade så jag hoppades bara att den här skulle blomstra lite längre, därav kommentaren så no hard feelings :)

Inte någon fara, jag kunde vart lite tydligare vad jag tänkte med länken än att bara posta den.
 
Topp