• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DuBois et Fils?!

SerbastianFlyte

Friends of KS
Kamrater medborgare! Har fått ett intresse i klockor med månfas och kikade lite på Chrono24, springer där på ett för mig okänt märke: DuBois et Fils, sökte mig vidare men hittar inte så värst mycket historik om dom på nätet, man har påbörjat sin produktion av klockor efter en tid då den legat nere.
Klockan jag tittar på är denna: http://www.chrono24.se/duboisetfils/perpetuelle-triple-calendar-moonphase--id2776464.htm. Jag tror att urverket är producerat av extern part, ETA verkar ha använts under 80- och 90-talet.
Är det någon som har eller haft en DuBois och kan berätta om intrycken? Har ni hört något om märket? Ge mig gärna synpunkter på klockan jag länkat till. Känns "billigt" för det man får men när något verkar vara för bra så är det inte bra. Vill lära mig mer.
 

RDFG

Cartier
Har ingen aning om märket ifråga men tänkte tipsa om denna fina månfasare från Longines i samma stuk. Dessutom ny för strax över 20k

Uret.se
 
Topp