Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

DuBois et Fils?!

Diskussion i 'Diskussion' startad av SerbastianFlyte, 2 oktober 2014.

1. SerbastianFlyte
    Trådstartare

SerbastianFlyte Friends of KS

Kamrater medborgare! Har fått ett intresse i klockor med månfas och kikade lite på Chrono24, springer där på ett för mig okänt märke: DuBois et Fils, sökte mig vidare men hittar inte så värst mycket historik om dom på nätet, man har påbörjat sin produktion av klockor efter en tid då den legat nere.
    Klockan jag tittar på är denna: http://www.chrono24.se/duboisetfils/perpetuelle-triple-calendar-moonphase--id2776464.htm. Jag tror att urverket är producerat av extern part, ETA verkar ha använts under 80- och 90-talet.
    Är det någon som har eller haft en DuBois och kan berätta om intrycken? Har ni hört något om märket? Ge mig gärna synpunkter på klockan jag länkat till. Känns "billigt" för det man får men när något verkar vara för bra så är det inte bra. Vill lära mig mer.

Chuck gillar detta.
  2. SerbastianFlyte
    Trådstartare

SerbastianFlyte Friends of KS

Ingen?

Chuck gillar detta.
  3. Mforce

Mforce Biskop

Chuck gillar detta.
  4. RDFG

RDFG Stadsbo

Från:
    Värmland
    Har ingen aning om märket ifråga men tänkte tipsa om denna fina månfasare från Longines i samma stuk. Dessutom ny för strax över 20k

Uret.se

Mårtenssons ur Brookfield