Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Duger äkthetsbevis från Kaplans?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Tuff, 24 april 2013.

1. Tuff
    Trådstartare

Tuff Stadsbo

En sak jag gått och funderat lite på är hur pålitliga är egentligen äkthetsintyg från t.ex. Kaplans?
    Hur svårt är de för gemene man att göra ett väldigt likt intyg t.ex.?

Eftersom många av de klockor jag blir sugen på tycks sakna både box och cert är detta ofta de enda man kan få till bevis vid köp så är jag som vanligt kanske onödigt ängslig, men vill ju inte chansa!

2. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Det ska ju duga, dock vet jag att även Kaplans gått på nit några ggr och till och med auktionerat ut replikor.

3. Feskarn

Feskarn Kingen av Feskekörka

Från:
    Göteborg
    Vad jag har sett så får man en "nyckel" som jag antar att man använder för att kolla upp äktheten på intyget.

TomasBc gillar detta.
  4. Tuff
    Trådstartare

Tuff Stadsbo

Skrämmande att ngt så etablerat släpper igenom kopior ibland, men shit happends antar jag?

De är såklart lite smart med nyckeln.
    Men hur kollar man isf upp den?

5. Feskarn

Feskarn Kingen av Feskekörka

Från:
    Göteborg
  6. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    dom har också gett tillbaka pengar när sådana händelser skett, så alla kan väl göra fel.

7. Tuff
    Trådstartare

Tuff Stadsbo

Exakt! Så länge de står för de är de ju egentligen inga problem.

Men om klockan sen går ett steg längre, till nästa ägare, kan de fortfarande stå för de?

8. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Några klockor hit eller dit är en droppe i HAVET av fake konst som det handlas med på världens mest etablerade auktionshus...

9. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    ingen aning. och nu snackar vi om de tillfällen där en klocka UPPMÄRKSAMMATS varit falsk, men det har säkert varit fler klockor som inte var kosher som också klubbats....

Mårtenssons ur Brookfield