• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dykare till sommaren -15

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
En Tudorsub med plexi, tror jag skulle matcha dina Speedmasters bra. Dvs. Sofistikerad välbalanserad tidlös och tolig design, med det där lilla extra. (Lassa gärna upp en bild på dem btw!) Tudor är ju lite Rolex, men det kan du nog leva med :)

20150424_064430.jpg
 

POT

Friends of KS
Tack för all input! Finns en hel del roligt att välja mellan.
Rolex lirar inte med budget (för min sommarklocka), Tudor har jag lite svårt för. Oris verkar som att man får en hel del för pengarna men är fortfarande inte helt såld...

Just nu lutar det nog ändå åt att jag håller mig till Omega, SMP knapp etta...

Fortsätta gärna komma med lite tips och förslag. Trevlig helg!
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Jag har två tips.

En omega AT som Chrisse tipsar om tidigare i tråden.

image.jpg


Mitt andra tips är en BP FF Concept 2000. Den går att hitta för runt 30 med lite tur. Inte en klocka för alla. Upphöjda siffror på vridningen och den svarta länken är coolt tycker jag :)

image.jpg
 

Urkul

Cartier
Många fina dykare har föreslagits, så jag får väl bidra med mitt val i samma kategori.
Tyvärr inga somriga sol och vatten bilder, men det kommer förhoppningsvis :cool:
Stryktålig DLC-behandlad titan och ett robust Isofran borgar för att den överlever sommaren...
Att sen ligga på stranden och titta på sekundvisaren som magiskt sveper runt....hypnotiserande :woot:

DSCF2037.jpg

DSCF2038.jpg

DSCF2045.jpg

DSCF2051.jpg
 

POT

Friends of KS
Tack för alla tips! Just nu ligger nog SMP 2254.50 och SMP 2531.80 närmast. Omega får det nog bli, trots allt. Aquatimer och Pelagos får klassas som bubblare för tillfället. Rolex tipsen var trevliga men ryms inte i budget, tyvärr.

För se om jag lyckas med något köp innan sommaren kommer igång på riktigt.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Tack för alla tips! Just nu ligger nog SMP 2254.50 och SMP 2531.80 närmast. Omega får det nog bli, trots allt. Aquatimer och Pelagos får klassas som bubblare för tillfället. Rolex tipsen var trevliga men ryms inte i budget, tyvärr.

För se om jag lyckas med något köp innan sommaren kommer igång på riktigt.
Eller en 2220.80?

image.jpg
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Tudor BB på nato eller en lämplig Sinn på gummi fungerar alltid för endamålet och du behöver inte var jätterädd för att de ska få lite stryk. Skulle själv inte våga använda en Rolex sub på stranden även om den klarar av lite bad hur bra som helst.

Eller om du vill köra lite budget så har CWC en del snygga dykare.
 

Espresso

Cartier
Själv körde jag en ulysse nardin maxi marine diver förra sommaren. Den stannar kvar även i år. Du kan nog hitta en beg för ca 25 om du vill ha ett lite ovanligare val.
image.jpg
 

OBRKV

Cartier
Det finns bara ett val enligt mig, den jag införskaffat till sommaren. Denna när solen ligger på är sjukt fin. Går inte att beskriva med ord. Du skriver dessutom att du vill bada och med denna kan du till och med leta skatter på 3900meter. Klart nu ellerhur? :D

image.jpg
image.jpg

Nästa steg för TS är bara att hitta ett ex för runt 30k! :)
 
  • Like
Reactions: POT
D

Deleted member 6965

Guest
Gillar utseendet på SNZF15J1, någon som har/provat den? Tror den skulle passa riktigt bra som budget dykare!
image.jpg
 

Daytona96

Rolex
Gillar utseendet på SNZF15J1, någon som har/provat den? Tror den skulle passa riktigt bra som budget dykare!
image.jpg
Jag har en och den är riktigt tålig, har råkat tappa den i marken några gånger men den tickar på ändå![emoji4]
Det är en riktigt bra budgetbeater som jag kommer ha användning av i sommar när jag ska ta dykarcertifikat[emoji4]
ImageUploadedByTapatalk1431587103.652549.jpg
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Om man ska dyka.
uploadfromtaptalk1431589994759.jpg


Om man ska sitta på en klippa/strand/varsomhelst och supa.
uploadfromtaptalk1431590058638.jpg




Edit// fixat bilderna
 

POT

Friends of KS
Grymma tips, har faktiskt slagit till på en dykare redan! Förhoppningvis kommer det på posten på fredag! Bjuder på en bild när den anlänt. :D
 
Topp