• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dykare till sommaren -15

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en och den är riktigt tålig, har råkat tappa den i marken några gånger men den tickar på ändå![emoji4]
Det är en riktigt bra budgetbeater som jag kommer ha användning av i sommar när jag ska ta dykarcertifikat[emoji4]
ImageUploadedByTapatalk1431587103.652549.jpg
Dock ingen dykarklocka.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag är sugen på något orange igen, det brukar bli så, min far har artegon nedan. Den är en rätt skön sommarklocka, även fast han inte vågar gå all in orange som när den var i min ägo... :D

DSC_0072_zps5bcf75bb.jpg


Swatch clownfish är lite kul, john b finns den kvar hos dig?

null_zps0b824828.jpg
 

john b

Rolex
Swatch clownfish är lite kul, john b finns den kvar hos dig?

null_zps0b824828.jpg

Finns kvar, köpte den på impuls av dig efter några bärs och blev lite förvånad när den visade sig vara en batteriare. Har övat mig på bezelavtagning ett par gånger med den och hade tänkt att fästa den på ankarlina i sommar för att kolla om den verkligen är tät. Känns för plastig liksom.
 

Randel

Cartier
Longines LLD tycker jag är en galet prisvärd klocka även som ny. Kanske inte så toolig dykare som annat som nämnts i tråden men ändå.
DSC_5785.jpg



Sinn U1, i mitt fall i SDR-varianten. Den här tycker är en helt perfekt sommar-dinka! Grym känsla (180 gram på gummiarmband), lite annorlunda mot många andra märken/modeller. Dessutom väldigt prisvärd, inte minst begagnad.
DSC_5925.jpg


Tudor Black Bay tycker jag också är ett riktigt bra val. Finns begagnad för runt 18k och där tycker jag att man får väldigt mycket för pengarna. Otroligt bra kvalitetskänsla i länk/spänne för de pengarna, och tavlan är riktigt fin (bättre i verkligheten än på bild) men rejäl lume.
DSC_5944.jpg~original
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Funderar på om jag ska vända mig och köpa en ny.
Tror du man kan vara OWG med en Hulk?

Klart man kan! :D

Nä men allvarligt talat så är jag i praktiken OWG sen jag köpte Hulken (förvisso bara ca 1,5 månad sen). Det kommer säkert förändras i framtiden men jag tycker att den fungerar till typ allt. Grönt matchar nästan alla färger så jag upplever inget problem kring det och SubC tål att hänga med både till kostym och på äventyr.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Klart man kan! :D

Nä men allvarligt talat så är jag i praktiken OWG sen jag köpte Hulken (förvisso bara ca 1,5 månad sen). Det kommer säkert förändras i framtiden men jag tycker att den fungerar till typ allt. Grönt matchar nästan alla färger så jag upplever inget problem kring det och SubC tål att hänga med både till kostym och på äventyr.

Fungerar den verkligen så bra till när man är uppklädd?
Jag går mest i röda och blåa skjortor.

Min Root Beer släpper jag nog dock inte lätt men den känns för.... fin med halvguld ibland.

Förresten, jag sa inte åt dig att sluta posta bilder ;) Keep 'em coming!
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Fungerar den verkligen så bra till när man är uppklädd?
Jag går mest i röda och blåa skjortor.

Min Root Beer släpper jag nog dock inte lätt men den känns för.... fin med halvguld ibland.

Förresten, jag sa inte åt dig att sluta posta bilder ;) Keep 'em coming!


Skapade en tråd med bilder på min Hulk i förhoppningen att kunna samla så mycket Hulk-bilder som möjligt! Håll till godo:

https://klocksnack.se/threads/rolex-116610lv-hulken.39172/
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Den här Omegan hade varit mitt val. Den trivs lika bra under vatten som på land som på en golfbana, som på sandstrands dag som natt, men den är fin den du köpte.
0797179905.jpg
 
Topp