• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dykare

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Stilig! Är det ett nybygge?

Tack! Jag har ärligt talat ingen aning men jag antar det då den har utbytestavlan och klockan ser helt ny ut. Har beställt nytt Omega mesh från cousinsuk för jag tycker att det är det enda rätta på denna klocka eller möjligtvis ett isofrane eller liknande.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack! Jag har ärligt talat ingen aning men jag antar det då den har utbytestavlan och klockan ser helt ny ut. Har beställt nytt Omega mesh från cousinsuk för jag tycker att det är det enda rätta på denna klocka eller möjligtvis ett isofrane eller liknande.
Det är mycket troligt ja. Föredrar själv länk på ur med dolda bandhorn så mesh kommer nog bli finfint!
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jämför inte äpplen och päron. Inte sålde easy rider en 1000 meters?

Korrekt. Sålde en quartzare, 200m. Den heter väl dock Professional 1000. Äh, kommer fan inte ihåg. Skön var den dock, bra storlek (37mm)
och med länk som satt som sammet.

a3abysup.jpg
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
En Fleurier 1970. Skruvad krona. ETA 2472. Känd som en riktig toolwatch. Meshet på bilden alldeles för "bling". Ett matt grövre maskat av "shark"-typ hade gort klockan rättvisa.
 

Camo00

Patek
Kör på min favorit idag, den lilla franska terriern. Yema med okänt årtal, okänt urverk, okänd historia men ack så skön stil... Ju mer jag kollar på den desto mindre tror jag att den är original, dock. Olika färg på lysmassan på visare/index tex... Men skön är den! :)

20130419_113319_zpsb1313500.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Många fina gamla dykare där! Vet du om Titusen finns kvar på forumet?


Ingen aning tyvärr, sålde den på gamla ttt för kanske fyra år sedan. Förbaskat fin klocka rent finishmässigt, gav och sålde den för runt 2k vilket får ses som ett fynd. Ebay-varianterna är ju rätt dyra. En av få klockor med integrerad länk jag verkligen gillat! Och hummerverk surrar så härligt!

btw. såg en bild på din samling förut (i samlingstråden), två gamla bekantskaper såg jag och en imponerande samling i stort :)
 

Mykeys

Cartier
Ingen aning tyvärr, sålde den på gamla ttt för kanske fyra år sedan. Förbaskat fin klocka rent finishmässigt, gav och sålde den för runt 2k vilket får ses som ett fynd. Ebay-varianterna är ju rätt dyra. En av få klockor med integrerad länk jag verkligen gillat! Och hummerverk surrar så härligt!

btw. såg en bild på din samling förut (i samlingstråden), två gamla bekantskaper såg jag och en imponerande samling i stort :)

OK, Titusen kan ju ha vandrat långt på fyra år... Men jag hoppas den dyker upp här nån gång, ser riktigt fin ut! Ja det är väl UFO:t och Juwelen som även du har närt vid din barm? :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
OK, Titusen kan ju ha vandrat långt på fyra år... Men jag hoppas den dyker upp här nån gång, ser riktigt fin ut! Ja det är väl UFO:t och Juwelen som även du har närt vid din barm? :)

Mm har någon gång försökt hitta den igen men utan lycka, minns inte vem som köpte den trots f2f affär i Sthlm och mejlen är borta sedan länge tyvärr. Rekommenderar annars modellen varmt :)

Precis, de har jag "ägt" om man kan kalla det så, mer "testat" kanske är bättre uttryck :-D.
 

nash1337

Breitling
Tänkte kolla om det är någon som har tips på var jag kan börja i mitt sökande efter en lite mer udda dykare från något mindre märke. Ebay är ju alltid bra och trots att sökningar i stil med "vintage diver" ger en del träffar och rätt många roliga klockor så känns det en aning långsökt. Är det någon som sitter på en hemsida med samlad information alternativt en webshop som säljer äldre dykare (60-80tal)? (edit: riktigt mycket fina klockor i den här tråden!:))
 
Topp