• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dykarsjuka?

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Tror det är dags att söka hjälp.
Någon annan med samma diagnos?

5b66cbb8866dc986501f825df588d57a.jpg


1552a3b3b57bf0a2a6638e619a104f9c.jpg
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Absolut , har dock ingen bild tillgänglig . Det är något speciellt i tooligheten i en bra dykare .

Dykare + lite stora vintage kronografer är min melodi .

En Radiomir är kanske en bra ide för att få lite mer dressad känsla , trivs du med din?
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Absolut , har dock ingen bild tillgänglig . Det är något speciellt i tooligheten i en bra dykare .

Dykare + lite stora vintage kronografer är min melodi .

En Radiomir är kanske en bra ide för att få lite mer dressad känsla , trivs du med din?
Radiomiren är tyvärr inte min, jag har den bara som låneklocka då min luminor (510) är på garantiärende i Amsterdam. Men jag är rätt nöjd med den även om den inte är i klass med en luminor när det kommer till toolkänslan, lätt en klocka jag har på önskelistan ☺
 
  • Like
Reactions: Ako

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Istället för en dykarklocka till borde du investera i en ny kamera/telefon... [emoji14]

I övrigt en skön samling där Pannan sticker ut, på ett positivt sätt!
Hoppas du får tillbaka din 510:a inom kort!
Det hoppas jag med, ringde igår då den varit i Amsterdam en månad redan.
Tyvärr visste han jag pratade med inget om hur det går men lovade att höra med moderskeppet omom status och återkomma.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Ajdå! Det är inte det man önskar efter en stund på djupet. Vad hände?

Fick känningar i leder och skak på flyget hem efter två veckors liveaboard i röda havet. Taxi till KS på inrådan av dykläkare. Diagnos lindrigt fall av tryckfallsjuka. Men jag mår bättre nu:) tyvärr har det tvångsmässiga köpandet av dykarklockor blivit värre och värre...
image.jpg
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Fick känningar i leder och skak på flyget hem efter två veckors liveaboard i röda havet. Taxi till KS på inrådan av dykläkare. Diagnos lindrigt fall av tryckfallsjuka. Men jag mår bättre nu:) tyvärr har det tvångsmässiga köpandet av dykarklockor blivit värre och värre...
image.jpg
Dykning för tätt inpå flygning? Hursomhelst skönt att höra att det gick bra.
Stenhård trio det där.
 
Gillar men lite mer "tool" så hamnar man lätt i dykarträsket, jag är fast sedan några år. Ska försöka bota mig med en Explorer 216570 som nästa inköp.
 

Kilroy

Breitling
Japp, har gillat dykarklockor så länge jag kan minnas. Jag har svaga minnen av att jag som liten satt och tittade på farsans Citizen med orange tavla och turkosa (tror jag) visare i slutet av 70-talet.
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
A där är ju min gamla H2O [emoji813] . Undrade vart den tagit vägen ?. Saknar den ibland .Ett fåtal klockor jag saknar annars Förbaskat bra bygge . Enda som var tråkigt var att man inte kunde byta inserten .
Så sant, men härdat stål är helt kung.
Har en hairline som jag sett på hela klockan. Tyvärr får den för lite kärlek efter att maurice Lacroix kom in i samlingen.
 
Topp