• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dykning med sin "subba"...

Då menar jag inte er kvinna utan er submariner
Är det nån som på riktigt dyker med sin dinka? Är själv dykare men tycker i ärlighetens namn att Rolex är rätt kass att dyka med, ger inte tillräckligt med info. Kör istället en hederlig finsk dykklocka. Har vi några fler dykare här? Vad dyker ni med?
PSX_20160209_195325.jpg
 
Senast ändrad:

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ja! Känns ju dumt att lämna dykarklockan hemma när man dyker. Sen kan jag väl erkänna att jag inte använde den speciellt mycket under dyken, men ner under vattnet fick den följa! :)
image.jpg

Tror att den varit med tidigare också, eller hur @David ?
Snyggt, riktigt snyggt. Min 116613lb har bara plaskat lite i pooler och följt med in i bastun.
 
  • Like
Reactions: R0B

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Kör med Suunto Zoop men brukar ha Aqualanden med just in case.
Tog även ner min Panerai 510 till 23m i thailand för något år sedan, ingen bra grej att ha den på samma hand som datorn dock då den fick lite skav.
 

Olaola

Panerai
Har dykt en del med min skx, men som redan är nämnt i tråden är ju en "riktigt" dykdator till betydligt mer nytta under ytan! Dock en rolig känsla att vrida på ringen ;)
 

Zingo

Rolex
Vid dykning vill man gärna ha dykdatorn. Som cocktaildykare så är jag nöjd med min Scubapro Meridian både i vattnet och på land.
(Batteritorsk och en lånad bild)
MlpHy3d.jpg

e6aJeiP.jpg

6XBEaIr.jpg
 

DrFlex

Cartier
Jag har inte dykt sedan jag skaffade min 114060 men den sitter alltid kvar på armen oavsett om jag är i havet, sjön eller poolen.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Har dykt en gång med tuber.
Det var i en pool.
Maxdjupet för dyket var ca 20-30 cm.
Fruktade för mitt liv.
Kommer aldrig mer dyka.

Får öroninflammation så fort jag badar i en pool.
 

David

Bödeln
Topp