• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dyr Airking, vad har jag missat?

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Vad fan hände? 36 k för en 5500? :bored:

image.jpg
 

fabcer

Breitling
Tycker det år generellt dyrt på kaplans om det är fina klockor. Förra auktionen gick en 16200 för 34K om jag inte missminner mig.
 

holma20

Panerai
Sant , plus att dom lägger på upp till 20% i provision
Så även om man känner att man gjort ett riktigt kap, så kommer provisions avgiften in och ställer till de!
Givetvis beroende på vad notan slutade på:)
 

fabcer

Breitling
Förvisso men endå rätt många tusenlappars överpris. Personligen tror jag priset på DJ kommer stiga snart.
 

JohnDoe

Rolex
Den var riktigt fin, nyservad, fullset, en ägare, t.o.m visitkortet från butikssäljaren var med ( en känd person i AD kretsar), kort sagt en rätt sällsynt air king. Kollar man på de finaste exemplaren på c24 i motsvarande skick så kostar de minst lika mycket. Den andra airkingen var nyare men utan historik etc och gick för en helt annat pris.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Samma ref och ser nästan identisk ut som den jag gett frugan. Något annorlunda index 3, 6, 9. Gav 10,3k inkl provision med B&P. Fast drygt fem år sedan.
image.jpg


Sedan igår kväll även med upputsat glas! :confused:
 
Topp