• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dyr till mej eller dela lika?

  • Trådstartare Deleted member 4412
  • Start datum
D

Deleted member 4412

Guest
Hej alla klockisar!
Ny som jag är på detta forum men klocknörd sen många år. Jag har bara en snabb undran. Drar till Tyskland på torsdag och har hittat några sköna klockor som jag gillar där, blir en kombinerad mat/öl/inköps resa. Min fråga är nu som följer:
Jag förlovade mej för två veckor sedan och tänkte därmed slå två flugor i en smäll, dvs fånga drömtjejen o sätta ring på hennes finger och fira detta med en varsin ny klocka. Jag beställde således en SOH 42 med gummi till mej och en Galactic 32:a med diamanter på gummi till henne som present.
Problemet var bara att Breitling har semester så klockorna skulle levereras i typ september vilket inte va min tanke. När således min bättre hälft fick reda på min överraskning, genom för många öl, så kröp det fram att hon alls inte behövde en ny klocka.
Detta krockar såklart med min vision men det delikata i detta problem är att jag just nu bara har råd med en klocka och måste köpa nästa klocka om några veckor då jag får ut min bonus.
Min fråga är då, är det helt åt skogen att jag köper min klocka, en tudor BB som jag kan köpa i Hamburg dit jag ska för en billig peng och sedermera köper en Air King åt henne om nån vecka?
Grejen är den att dels ville hon ha en Rolex om nåt och inte nåt på gummi samtidigt som jag alltid gillat Tudor BB som jag nu kan köpa billigt.
Gärna synpunkter och kommentarer på detta men tänk på att jag drar snart:)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Svarar snabbt på min egen tråd om jag var oklar, har 20-30k nu men får 30 till om några veckor, därav dela lika, dvs typ en legend diver till mej o nåt i samma prisklass till henne nu..
 
D

Deleted member 4412

Guest
Rolex på en tjej är alltid rätt!
Grejen e bara den att jag inte vill kompromissa, dvs göra en bra deal åt mej själv nu o sen vänta nån vecka o köpa hennes eller "va snål" o köpa två billigare nu i veckan vilket jag lär ångra senare..
 

Apansson

Torpare
Rolex på en tjej är alltid rätt!
Grejen e bara den att jag inte vill kompromissa, dvs göra en bra deal åt mej själv nu o sen vänta nån vecka o köpa hennes eller "va snål" o köpa två billigare nu i veckan vilket jag lär ångra senare..
Köp aldrig "något billigare". Så fort du använder ordet "billigare" så är det sämre. Hade du sagt "enklare" hade du kanske haft de tankarna, men ordet billigt är negativt när vi pratar sånt här. Spar pengar, köp det du vill ha, blir billigare i längden.
 

UNO

Panerai
Blanda inte ihop klockor med kärlek.
Jag har lärt mig att inte blanda klockor med arbete, bonusRolex smakar illa den dagen man blir less på sin chef.

Kärlek och ett liv tillsammans kräver ett annat fokus än saker.
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
BBn är läcker och en Air King är aldrig fel. Så det är bara att köra :)

Om tjejen är osäker hade jag köpt en DJ till henne för då kan du ta den om hon inte känner att hon behöver den ;)
 
Om hon inte vill ha en klocka hade jag låtit bli att köpa en och sparat pengarna eller köpt henne något annat. Annars hade jag absolut köpt en rollen senare. Förstår egentligen inte frågan, kan väl inte vara tragik att låta henne vänta någon vecka?

Eller köp hennes och vänta med din.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Låter som att hon skulle uppskatta en ny handväska mer än en ny klocka. Säg till henne att hon får välja valfri mulberry i förlovningspresent.
 

Bolio

Panerai
DJll till dig Air-king till henne. Nya Breitling nej nej nej. Om du tänker Rolex till henne förstår jag inte att du ska ha en Tudor, näpp Rolex Rolex är det ända rätta.
Lycka till.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Hm, hennes syrra jobbar för net a porter i London och hon har redan en hel del. För att inte nämna skor.
Just därför hon ska ha en Rolle som matchar märken på väskorna...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ta't lugnt för fan. Fin förlovningsring nu och fin bröllopsmorgongåva efter bröllopet. Passa på att leka med dina egna pengar innan ni gifter Er och skaffar barn+hus.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Ringen fick jag från mina föräldrar, mormors vigselring från -48. Hus o barn finns inte på kartan den närmsta tiden:)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Som sagt den här tråden e död nu tills jag postar resultaten då jag redan bestämt mej:)
 
Topp