• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dyr till mej eller dela lika?

  • Trådstartare Deleted member 4412
  • Start datum
Tobias Eriksson och Onelund
Hört talas om Haute horologie? Typ samma grej, fast klockor. Ologiskt för oss, men icke för de väskfrälsta.
Jo alltså kan förstå grejen men inte just det att man ska "flasha" det. Jag tycker om fina kläder och en massa saker men skillnaden där är att jag VILL ha kläder och prylar utan synliga märken och annat för att JAG uppskattar kvalitén. Mot dem som springer med prylar översållade med LV loggor och annat tex. Alltså själva "show off" grejen jag inte fattar riktigt. Köper inte heller klockor för att visa upp, 99,7% av de jag träffar och umgås med har inte en aning och resten tycker jag är tvärdum i huvudet för att fundera på en klocka för tex 40k alltså kontraproduktiv ur skrytsyfte :)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Hörni! Jag la faktiskt inte upp den här tråden för att vara vräkig eller nåt. Vet inte om kritiken va riktad mot mej eller väskorna. För att klargöra än en gång så köper min bättre hälft av sin syster många märkes kläder samt väskor till kraftigt reducerat pris för att hon gillar sånt, inte för att imponera. Likväl köper jag en nice klocka till henne för att jag gillar klockor, inte för att imponera på hennes/mina vänner....
Dessutom skrev jag att tråden är död tills resultaten kommer.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Jo alltså kan förstå grejen men inte just det att man ska "flasha" det. Jag tycker om fina kläder och en massa saker men skillnaden där är att jag VILL ha kläder och prylar utan synliga märken och annat för att JAG uppskattar kvalitén. Mot dem som springer med prylar översållade med LV loggor och annat tex. Alltså själva "show off" grejen jag inte fattar riktigt. Köper inte heller klockor för att visa upp, 99,7% av de jag träffar och umgås med har inte en aning och resten tycker jag är tvärdum i huvudet för att fundera på en klocka för tex 40k alltså kontraproduktiv ur skrytsyfte :)
Jo alltså kan förstå grejen men inte just det att man ska "flasha" det. Jag tycker om fina kläder och en massa saker men skillnaden där är att
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hörni! Jag la faktiskt inte upp den här tråden för att vara vräkig eller nåt. Vet inte om kritiken va riktad mot mej eller väskorna. För att klargöra än en gång så köper min bättre hälft av sin syster många märkes kläder samt väskor till kraftigt reducerat pris för att hon gillar sånt, inte för att imponera. Likväl köper jag en nice klocka till henne för att jag gillar klockor, inte för att imponera på hennes/mina vänner....
Dessutom skrev jag att tråden är död tills resultaten kommer.
Chilla. Det var inte riktat till dig. Och du äger inte tråden bara för att du startat den. :p
 
D

Deleted member 4412

Guest
Helt rätt där min vän! Hennes polare lägger all lön på typ väskor som är äkta medans dom har Rolle från Dubai på sej som dom "tror är äkta". Jag skiter fullständigt i de här med att "flasha" men jag råkar gilla bra kläder, bra dryck, bra mat, klockor naturligtvis osv..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo alltså kan förstå grejen men inte just det att man ska "flasha" det. Jag tycker om fina kläder och en massa saker men skillnaden där är att jag VILL ha kläder och prylar utan synliga märken och annat för att JAG uppskattar kvalitén. Mot dem som springer med prylar översållade med LV loggor och annat tex. Alltså själva "show off" grejen jag inte fattar riktigt. Köper inte heller klockor för att visa upp, 99,7% av de jag träffar och umgås med har inte en aning och resten tycker jag är tvärdum i huvudet för att fundera på en klocka för tex 40k alltså kontraproduktiv ur skrytsyfte :)
Du är en fin människa! Instämmer till fullo! Har ingen aning om hur de där väskorna ser ut och jag skulle aldrig köpa en logoväska. Allt handgjort in i absurdum är ju dock coolt! Personer som köper grejer för att de har ett behov av att flasha är rätt töntiga tycker jag.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Absolut lever tråden tills resultat e bevisat, no problemo. Allt ja ville va att få lite tips, thats it.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Var som sagt inte riktat mot dig/er personligen. Känns bara som att "fenomenet" snuddats vid flera ggr här inom kort så därför det kom upp i mitt huvud.
Tack! De va ju inte de som grejen handla om när ja la upp tråden. Va bara de att ja fick en grym deal på en BB till mej o va tvungen o vänta nån vecka me hennes klocka. Rätt eller fel va ju min fråga. Inget annat, dvs väskor, flasha eller what ever..
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Jupp som yonsson skrev, mode har precis som klockor en egen Haute värld vilket jag tycker är kul och spännande.

Det är bara de som är "in the Know" som känner igen en givenchyväska på tuben precis som vi klocknördar känner igen en Calatrava på 50 meters håll :D

Jag önskar mig en nautilus eller en bathyscape.






Skickat från min iPad med Tapatalk
 
D

Deleted member 4412

Guest
Jupp som yonsson skrev, mode har precis som klockor en egen Haute värld vilket jag tycker är kul och spännande.

Det är bara de som är "in the Know" som känner igen en givenchyväska på tuben precis som vi klocknördar känner igen en Calatrava på 50 meters håll :D

Jag önskar mig en nautilus eller en bathyscape.






Skickat från min iPad med Tapatalk
Bathyscapen e riktigt nice, alltid velat haft en Blancpain:)
 

svesam

Rolex
Jag beställde således en SOH 42 med gummi till mej och en Galactic 32:a med diamanter på gummi till henne som present.

Två utmärkta klockor. Köp dem på mesh/länk bara och komplettera med gummi i efterhand. Mycket billigare så...
Köp dem dessutom beggade så kan du göra riktigt bra affär och få dem på en gång :)
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Givenchy väska och du är hemma, hennes polare kommer bli stumma av avund! Haute couture koppling gör susen


Nej det kommer dom inte, en Birkin-väska från Hermès sprider däremot avund. Börjar på 50k för mindre modellerna och riktigt svåra att få tag på, går uppe i värde begagnade. Lite som väskvärldens Patek Philippe.
 
D

Deleted member 4412

Guest
En mycket nöjd tjej. Blev ingen Tudor BB för mej i Tyskland, prova den på 2 butiker och var såååå nära att slå till MEN den "talade" inte till mej alls.. Beställde en Longines Legends Diver istället:)
Bild på denna kommer till helgen.
Ha de så gött i solen o värmen nu!
 

Dr Stein

Cartier
En mycket nöjd tjej. Blev ingen Tudor BB för mej i Tyskland, prova den på 2 butiker och var såååå nära att slå till MEN den "talade" inte till mej alls.. Beställde en Longines Legends Diver istället:)
Bild på denna kommer till helgen.
Ha de så gött i solen o värmen nu!
Fin! :) Kul att hon blev så nöjd! Ställer hon upp på ett wristshot? ;)
 

Nexus

Panerai
Det är åt skogen. Vet du inte att en Tudor endast är en kastrerad Rolex? :bored: Nexus är du snäll och förklarar det här för Janne2000.

Missat det här fullständigt.
Men nu har ju visserligen TS tagit sitt förnuft till fånga och hostat upp till en riktig Rolle till frugan. Både jag, hon och era framtida barn tackar dig för att du inte släpade hem en klockmässig valack.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Snart blir det paketöppning men först en kall i solen efter köpet:)
image.jpg
 
D

Deleted member 4412

Guest
Imorn blir det Nymans o justera länken på Air Kingen till tjejen. Wristshots följer:)
 
Topp