• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dyraste flingan hittills?

Ajajaj.. Håller med om att den är en av dom absolut finaste jag sett, spär på habegäret något fruktansvärt.. Trots priset!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Samtidigt.. Hur kul är det att köpa NOS? Vore ju fullkomligt idiotiskt att bära den sen. Se det hellre som ett bra referensobjekt av en 9xx-serie och försök att hitta en använd i så nära skick som möjligt till ett lägre pris. Denna förtjänar att få 40 år till utan att någon förstör den.
 
Senast ändrad:

thomastheswede

Audemars
Samtidigt.. Hur kul är det att köpa NOS? Vore ju fullkomligt idiotiskt att bära den sen. Se det hellre som ett bra referensobjekt av en 9xx-serie och försök att hitta en använd i så nära skick som möjligt till ett lägre pris. Denna förtjänar att få 40 år till utan att någon förstör den.
Tänkte likadant själv. Vill man verkligen löpa NOS om man är en användare och inte bara samlare? Alla mina klockor får handledstid, tror inte att den där flingan skulle få det. Jag ser den som ett referensobjekt, perfekt att plocka fram bilderna när man tittar på andra flingor.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Bättre :) 937xxx......tror det är 1980 isch. Nånstans där fasades Flingan ut.....har inte sett senare än 81...

Vad har du för ref?

Min 94010 är också 80-ish och icke flinga:

image.jpg


Och jag köpte den just för att det inte var en flinga. Jäkla dumt.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Samtidigt.. Hur kul är det att köpa NOS? Vore ju fullkomligt idiotiskt att bära den sen. Se det hellre som ett bra referensobjekt av en 9xx-serie och försök att hitta en använd i så nära skick som möjligt till ett lägre pris. Denna förtjänar att få 40 år till utan att någon förstör den.
Har tänkt på det där också... NOS hör i stort sett bara hemma i bankfack... Sorgligt, men sant när det gäller vintage. Bättre med använt, men opolerat (i den mån det går att göra trovärdigt).
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Helgrym! Men är den helt oanvänd så borde det väl inte finnas märken på luggarnas baksida efter ändlänkarna? Förvisso svaga men ändå...
 
Topp