• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dyraste klockan på KS?

Hej. Vilken är den dyraste klockan som någonsin vart till för försäljning på KS? Frågan slog mig idag när jag såg annonsen för en Vacheron Constantin Patrimony Traditionnelle World Time som ligger ute för 354 000. Så, vilken är den dyraste klocka som någonsin vart till försäljning här på KS? Länka gärna till annonsen! :)
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Tror ingen är speciellt sugen på att räcka upp handen. Hade inte jag heller gjort om jag hade vart på toppen. Men nog finns det dyra klockor.. Listpris 600-700k har man ju sett ett par stycken i trådar häromkring som ägs utav medlemmar.
 
Tror ingen är speciellt sugen på att räcka upp handen. Hade inte jag heller gjort om jag hade vart på toppen. Men nog finns det dyra klockor.. Listpris 600-700k har man ju sett ett par stycken i trådar häromkring som ägs utav medlemmar.
Jag tror inte du läste tråden, frågeställningen var dem dyraste klockorna till försäljning. Men jag förstår ditt resonemang.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jag tror inte du läste tråden, frågeställningen var dem dyraste klockorna till försäljning. Men jag förstår ditt resonemang.
Oj, sedär. Läste det jag ville. Men till försäljning borde gå söka sig fram till. Men jag tror att VC som ligger ute nu borde ligga bra till på topplistan? Jag kan inte minnas mig ha sett något dyrare själv.
 
Okej, då har vi det konstaterat - en klocka ska inte definieras av hur mycket den köps och säljs för. Det håller jag helt med om, och det kanske inte finns något intresse för tråden heller. Isåfall låter vi den dö - om du har tänkt kommentera liknande kommenterar som ovan undanbes du därför att göra det :)
 

SurTratten

Cartier
2-Faktor
Tror inte att det finns någon marknad för riktigt dyra klockor på KS. De säljs antingen direkt mellan samlare eller till handlare. Har man riktigt dyra klockor så vet man också var man hittar hugade spekulanter.
Dyra dinkor har även, misstänker jag, en lite högre sannolikhet att locka till sig ljusskygga människor som saknar likvida medel...
 

Platinum

Cartier
Tror inte att det finns någon marknad för riktigt dyra klockor på KS. De säljs antingen direkt mellan samlare eller till handlare. Har man riktigt dyra klockor så vet man också var man hittar hugade spekulanter.
Bör inte KS vara en av de bättre marknaderna där man kan hitta köpare, eller hur menar du? Här hänger det ju otroligt många med ett stort klockintresse som köper och säljer dinkor till höger och vänster..
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Bör inte KS vara en av de bättre marknaderna där man kan hitta köpare, eller hur menar du? Här hänger det ju otroligt många med ett stort klockintresse som köper och säljer dinkor till höger och vänster..
Tror att väldigt få affärer i de dyrare segmenten sker mellan privata aktörer som inte sedan tidigare känner varandra väl. Därför gör det varken till eller från att annonsera här på KS. Gubben i lådan med massa pengar finns inte här.

Det sagt så är det överlag väldigt svårt att sälja dyrare klockor. Personligen så kan jag säga att merparten av de dyrare klockor jag sålt varit till handlare då det är väldigt ovanligt att hitta privatpersoner som slänger iväg stora summor till okända. Jag köper inte heller från privatpersoner om det inte är från någon som jag känner väldigt väl. Dels för risken vid transaktionen men också för att jag vill känna mig trygg om något oförutsett skulle inträffa. Privatpersoner som säljer klockor brukar allt som oftast sälja för att finansiera annat så om det senare blir problem med klockan så är det lättare att göra upp med en handlare som har kapital än med en privatperson som redan bränt klockpengen på annat.
 
Topp