Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Dyraste klockan på KS?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Harman Kardon, 29 september 2016.

1. Harman Kardon
    Trådstartare

Harman Kardon Stadsbo

Hej. Vilken är den dyraste klockan som någonsin vart till för försäljning på KS? Frågan slog mig idag när jag såg annonsen för en Vacheron Constantin Patrimony Traditionnelle World Time som ligger ute för 354 000. Så, vilken är den dyraste klocka som någonsin vart till försäljning här på KS? Länka gärna till annonsen! :)

2. tossefar

tossefar Bonde

Från:
    Stockholm
    Nja. Nog tycker jag att vi ska kunna få ha och sälja dyra klockor utan att vi ska behöva listas i någon tråd för det...

JohnDoe, AdmAndrssn, Michael. och 5 andra gillar detta.
  3. Hexagon

Hexagon Borgare

Tror ingen är speciellt sugen på att räcka upp handen. Hade inte jag heller gjort om jag hade vart på toppen. Men nog finns det dyra klockor.. Listpris 600-700k har man ju sett ett par stycken i trådar häromkring som ägs utav medlemmar.

4. Pluto

Pluto Stadsbo

Håller med

5. Harman Kardon
    Trådstartare

Harman Kardon Stadsbo

Jag tror inte du läste tråden, frågeställningen var dem dyraste klockorna till försäljning. Men jag förstår ditt resonemang.

flugan och Hexagon gillar detta.
  6. Hexagon

Hexagon Borgare

Oj, sedär. Läste det jag ville. Men till försäljning borde gå söka sig fram till. Men jag tror att VC som ligger ute nu borde ligga bra till på topplistan? Jag kan inte minnas mig ha sett något dyrare själv.

7. MånsT

MånsT Biskop

Har en privatperson en klocka till salu så har man ju köpt den någon gång för (oftast) mer pengar. Nej, jämförelse om vem som har starkast köpförmåga hör inte hemma på ett entusiastforum om du frågar mig.

stelah, Wozzor, K-S och 4 andra gillar detta.
  8. Harman Kardon
    Trådstartare

Harman Kardon Stadsbo

Okej, då har vi det konstaterat - en klocka ska inte definieras av hur mycket den köps och säljs för. Det håller jag helt med om, och det kanske inte finns något intresse för tråden heller. Isåfall låter vi den dö - om du har tänkt kommentera liknande kommenterar som ovan undanbes du därför att göra det :)

9. Per

Per Björklövens finest

Tror inte att det finns någon marknad för riktigt dyra klockor på KS. De säljs antingen direkt mellan samlare eller till handlare. Har man riktigt dyra klockor så vet man också var man hittar hugade spekulanter.

paradis, rillesnille, Jimpa och 4 andra gillar detta.
  10. Bergaren

Bergaren Stadsbo

Dyraste jag sett är väl någon AP eller Daytona för närmare 200k.

11. SurTratten

SurTratten Bonde

Från:
    Stockholm
    Dyra dinkor har även, misstänker jag, en lite högre sannolikhet att locka till sig ljusskygga människor som saknar likvida medel...

12. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Eurenius gillar detta.
  13. Rasmus Andersson

Rasmus Andersson Stadsbo

Från:
    Norrköping
    Bör inte KS vara en av de bättre marknaderna där man kan hitta köpare, eller hur menar du? Här hänger det ju otroligt många med ett stort klockintresse som köper och säljer dinkor till höger och vänster..

14. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    nissehult, Oskiva, Rozzy och 11 andra gillar detta.
  15. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Pateken med vit urtavla som sälj av dansken ligger nog bra till.

Joakim och Hexagon gillar detta.
  16. Bjoerling

Bjoerling Torpare

Från:
    Smutsiga Södern
  17. Niklas

Niklas Friends of KS

Från:
    Stockholm
  18. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Sluta, försöker att inte se bakåt :)

Hexagon, B Wooster, steffe och 1 annan gillar detta.
  19. Joakim

Joakim Borgare

Den är dessutom GRAAL

20. Per

Per Björklövens finest

Tror att väldigt få affärer i de dyrare segmenten sker mellan privata aktörer som inte sedan tidigare känner varandra väl. Därför gör det varken till eller från att annonsera här på KS. Gubben i lådan med massa pengar finns inte här.

Det sagt så är det överlag väldigt svårt att sälja dyrare klockor. Personligen så kan jag säga att merparten av de dyrare klockor jag sålt varit till handlare då det är väldigt ovanligt att hitta privatpersoner som slänger iväg stora summor till okända. Jag köper inte heller från privatpersoner om det inte är från någon som jag känner väldigt väl. Dels för risken vid transaktionen men också för att jag vill känna mig trygg om något oförutsett skulle inträffa. Privatpersoner som säljer klockor brukar allt som oftast sälja för att finansiera annat så om det senare blir problem med klockan så är det lättare att göra upp med en handlare som har kapital än med en privatperson som redan bränt klockpengen på annat.

Rozzy, rillesnille och Apansson gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield