• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

Hellu, fick just tipset om forumet o fall mig verkligen i smaken... om nån har nån intressant dykare som inte kostar skjortan och kan tänka sig o släppa så är jag intresserad.
Bidrar med en fin Birka Vintage dykare.
IMG_2528.JPG
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Tissot T-12 Ref 44518-? verkar det som efter lite googlande. Får ej upp den, den sitter stenhårt och jag har inget bra verktyg till hands. Boetten är från EPSA. Någon som vet om det är Super compressor eller någon annan sorts compressor? Trevlig är den iallafall.
20160503_193326-01.jpeg

20160503_193426-01.jpeg
 

Rolfen

Rolex
Kanske inte tillräckligt gammal men den är från slutet av 80-talet så den är inte purung. Största modellen av Tag Heuer 3000 Professional med referens 934.206. Dom släppte hela fyra storlekar av 3000 modellen vilket känns som overkill då denna som är störst inte är speciellt stor (ca 38mm), med andra ord är skillnaden mellan modellerna rätt liten.
Tag.jpg


Bild från nätet.
Tag_Heuer_3000_Professional.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Min har också skruvad krona. Har försökt kolla upp det där och jag tror att Helvetia Waterstar kom med skruvad osignerad krona. Har du gjort någon mer ingående efterforskning?
Låter bra, nej ingen mera efterforskning förutom att båda mina två dykhelvetia har skruvade osignerade kronor. Låter som att det är så de ska vara.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Låter bra, nej ingen mera efterforskning förutom att båda mina två dykhelvetia har skruvade osignerade kronor. Låter som att det är så de ska vara.
Jag har inte heller lyckats finna någon liknande Helvetia dykare med signerad krona så det är nog lugna puckar. Schysst med svart Tropic till. Kommer nog också köra på det.
 
Topp