• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

E cigaretter - En djungel.

Asplund

Patek
2-Faktor
Någon som dagligen röker e cigg och som kan rekommendera ett startpaket till någon som vill sluta röka?

Brukar se dessa ute ibland och länge tänkt att jag skulle köpa ett startpaket till syrran men det finns ju miljoner varianter och vissa suger tydligen. Vill ha hjälp med ett säkert kort!

:)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Har läst att det är ännu mer gift i dem än vanliga cigg. Vet inte om det är sant.
Försök hitta 100% motivation istället och köp något nikotinhjälpmedel när du behöver.
Jag vet hur jäkligt det är att sluta, rökte i 20 år innan jag slutade.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag brukade handla e-cigg-grejer på electrocigarette.se

Jämfört med att röka vanliga cigaretter så kan det omöjligen vara sämre....
 

mega

Rolex
Det som gör det så svårt att sluta röka/snusa etc är att man tror att man försakar någonting. Nikotin är inte någon speciellt stark drog (när vaknade man senast kallsvetitg mitt i natten ?).
Det man behöver börja med är att "hjärntvätta tillbaka" sig själv, lite som idrottspsykologi. Marlboro man finns inte, det är lätt att sluta röka, rökning gör mig inte lugn, koncentrerad, fokuserad, pigg etc. Allt det där sitter i huvudet. Vi har lärt oss det sedan födseln.

Ge henne denna bok:
http://www.bokus.com/bok/9781848372344/antligen-icke-rokare-det-enkla-sattet-att-sluta/

Jag (rök + snus) och tiotals andra jag känner har slutat genom att bara läsa denna bok, och bäst av allt, när man läst den känns det som om man lika gärna kan stoppa in en kotte i munnen istället för en cigg, det ger exakt samma rus (inget alls).
Totalt odramatiskt att sluta med denna metod skall tilläggas. Ingen abstinens etc.
Jag vet att det låter för bra för att vara sant, men det är det inte.
 
Topp