• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Easy like a sunday morning

Ariste

Audemars
2-Faktor
Jag hade en väldigt gemytlig och oerhört inspirerande/omtumlande GTG i går som jag tänkte dela med mig av med hjälp av lite bilder.

"Stora" JLC Powermatic i stål och med boett 37mm, satt som en smäck och skyndade på pulsen en aning.



Sen provades en maffig Memovox med läckert finborstad boett:



Som omväxling testade jag en Zenith med kronometerstämplat cal 135, i all iver som uppstod när jag fick se verket så glömde jag att fota det. Amatörmässigt, jag vet. Blev förvånad över hur stor boetten är, skulle gissa runt 36-37mm:



Svårt att toppa känslomässigt tänkte jag innan denna IWC halades fram och raskt sattes på min hjäplösa arm, en Ingenieur i absolut toppskick. Nu var pulsen hög, nästan hjärtklappning:



När sen denna NOS Tissot World Timer togs fram var behovet av Tena Gents och en stadig GT stort:



Som final smögs denna godsak fram och efter det har jag stora minnesluckor, en JLC Deep Sea Alarm från 1959 - ta da:



Alldeles för mycket ögongodis för att hålla det för mig själv, hoppas ni också kan känna pulsen öka, hoppets stärkas, blodet svala - let's go!

Tack för titten och ha en fortsatt fin dag!
 

hejo

Panerai
Jag hade en väldigt gemytlig och oerhört inspirerande/omtumlande GTG i går som jag tänkte dela med mig av med hjälp av lite bilder.

"Stora" JLC Powermatic i stål och med boett 37mm, satt som en smäck och skyndade på pulsen en aning.



Sen provades en maffig Memovox med läckert finborstad boett:



Som omväxling testade jag en Zenith med kronometerstämplat cal 135, i all iver som uppstod när jag fick se verket så glömde jag att fota det. Amatörmässigt, jag vet. Blev förvånad över hur stor boetten är, skulle gissa runt 36-37mm:



Svårt att toppa känslomässigt tänkte jag innan denna IWC halades fram och raskt sattes på min hjäplösa arm, en Ingenieur i absolut toppskick. Nu var pulsen hög, nästan hjärtklappning:



När sen denna NOS Tissot World Timer togs fram var behovet av Tena Gents och en stadig GT stort:



Som final smögs denna godsak fram och efter det harb jag stora minnesluckor, en JLC Deep Sea Alarm från 1959 - ta da:



Alldeles för mycket ögongodis för att hålla det för mig själv, hoppas ni också kan känna pulsen öka, hoppets stärkas, blodet svala - let's go!

Tack för titten och ha en fortsatt fin dag!


HERREJÖSSES............

Ingen och Deeppp jag tror jag svimmar, kan du inta "adda" mig som kompis :) jag vill veta mer......

/Henrik
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
HERREJÖSSES............
Ingen och Deeppp jag tror jag svimmar, kan du inta "adda" mig som kompis :) jag vill veta mer......
/Henrik
Jag har känt yrsel sedan igår, dubbelseendet är borta nu i alla fall så det går åt rätt håll...:)
Info om klockorna kanske det kan bli tal om vad det lider, men med respekt till innehavaren så kommer inget om denne att förtäljas.
 

hejo

Panerai
Jag har känt yrsel sedan igår, dubbelseendet är borta nu i alla fall så det går åt rätt håll...:)
Info om klockorna kanske det kan bli tal om vad det lider, men med respekt till innehavaren så kommer inget om denne att förtäljas.


Sådana källor skall skyddas, belyses de om än så lite så tenderar de att försvinna....... (inta alla som gillar rampljus)
När euforin lagt sig ser jag fram emot mer sakliga omdömen och reflektioner.

/Henrik
 

KMS

Rolex
Grymma klockor! När man ser sånt här är det svårt att förstå att man överhuvudtaget brukade kolla på nya klockor. Finns så många skatter därute! Grymt!
 
Topp