• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Easyfix eller garanti?

Valle20

Omega
Hej, råkade ut för en liten olycka idag på en i princip sprillans ny klocka. Ingen värsting eller så, men ändå tråkigt då jag gillar/de den.. Hur gör jag och vad är mina chanser till ett gott resultat? 24-timmars visaren har lossnat. PS: Jävla skitkvalite egentligen, ett fall på 5-10 cm borde en klocka väl ändå tåla?

fHNvtaE.jpg
 

plattfot

Rolex
Trist, men troligen inget trasigt.
Med tanke på att du (troligen) köpt den på distans och därmed blir av med klockan en tid, hade jag gått till en urmakare och fixat det.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
valfri fristående urmakare lär kunna fixa det. även relativt snabbt. som Plattfot säger, om garanti betyder returkostnader och utebliven användning under x antal dagar (kanske veckor) skulle jag inte skicka tillbaka den. Även om de så kommer kosta dig en hundring eller två är det roligare att kunna använda den så snart som möjligt igen.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kanske är svårt att få det fixat på garantin om det är så att du själv tappat klockan? I övrigt så håller jag med övriga, besök din lokala uris för snabbt fix. ;)
 
Topp