Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ebay fråga?

Diskussion i 'Diskussion' startad av rogart-63, 12 september 2014.

1. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Om man skickar in en Make offer. Och köparen godtar den är man då bunden att fullfölja köpet?

2. Spindel

Spindel Biskop

Vad jag vet är lagt bud bindande under förutsättningarna att beskrivningen matchar objekt/skick.

3. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Trodde att det var ok att skicka i väg ett bud utan att det var bindande. Jag hittade prylen på ett annst ställe senare. På mycket närmare håll. Får väl betala om säljaren inte vill dra tillbaka budet.

4. Spindel

Spindel Biskop

Du kan alltid kontakta säljaren han kan göra det för att vara sjysst men jag tror inte han har några krav på sig

5. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Jag har gjort det men inte hört nåt ännu. Tidsskillnad kanske.

6. M.U

M.U Biskop

Brukar väl vara att lagt bud ligger såvida inget annat sägs. Som det funkar på majoriteten av auktionssidorna antar jag.

7. medinfoto

medinfoto Präst

Från:
    Borås
    För ett tag sedan var reglerna att ett "best offer" bud inte var bindande. Det verkar ha ändrats tillbaka till det gamla sättet igen nu dock.

rogart-63 gillar detta.
  8. Frank Rattleff

Frank Rattleff Torpare

För tre veckor sedan erbjöd jag på en klocka på eBay, men blev överbjuden. Dagen efter fick jag ett mail att jag hade igen det högsta budet när den andra hade dragit tillbaka sitt anbud. Jag slutade därför med att jag fick min Zodiac V-Wolf för $199. Det måste därför vara möjligt att dra tillbaka ett bud, jag vet bara inte hur man gör det.

9. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Du kan dra tillbaka ditt "best offer" så länge säljaren inte godkänt det.
    Har han gjort det är budet bindande.

rogart-63 gillar detta.
  10. Spindel

Spindel Biskop

Är det inte så att säljaren kan "vägra sälja" till en köpare med många negativa omdömmen (som köpare).

eriksson850 gillar detta.
  11. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Har för mig det var så som du säger . Har nog inte uppfattat att reglerna ändras fram och tillbaka .

12. medinfoto

medinfoto Präst

Från:
    Borås
    Både säljare och köpare kan välja att makulera ett bud; beroende på omständigheterna kan det vara mer eller mindre enkelt.

13. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    DDet som är problemet .Hann aldrig dra tillbaka mitt bud innan köparen accepterat budet . Så är det .Får väl sälja lite pyttesmå borr på köp och sälj för en hundring styck.:)

eriksson850 och Camo00 gillar detta.
  14. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Tjurig säljare vägrade dra tillbaka budet :( . Kostade mig en hundring för 10 stycken seiko borr. Man lär så länge man lever . Fast felet var ju mitt .:oops:

jabla gillar detta.
  15. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Tur det inte var något dyrare.. :)

rogart-63 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield