• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Eberhard & Co Trippelkalender och Månfas

Rey

Rolex
Pris
6500
Returpolicy
Ja
Bilder Skickat
  1. Ja
Lägger ut denna skönhet till försäljning. En Eberhard & Co Les Quantiemes trippelkalender inköpt av mig av en forummedlem i höstas men den har mest fått ligga i lådan därav går den nu ut på K&S.
En vacker månfas och kalenderklocka som mäter 33-34mm och 10mm hög. Gjord i vermeil (guld på silver) och har en fin patina som ni kan se på bilderna. Klockan är från någon gång sent åttiotal alternativt tidigt nittiotal så vitt jag kunnat få fram.

Kalender och månfasmodulen är på italienska och fungerar som den ska. Det finns fyra stycken snabbinställningsknappar på boetten för enklare inställning av rätt datum och månfas. Verket är på ETA 2892-bas så det bör inte vara några problem vid service. Har ingen service historik på klockan så kan inte uttala mig om skicket på verket men den har hållt tiden fint de gånger jag dragit upp och använt den.

Kommer på ett strutspräglat band med originalspänne och det följer även med ett annat originalband som verkar oanvänt.
Pris - 6500kr.
Retur - inom 24h från ankomst om något inte stämmer.

Om du har några frågor så är det bara att slänga ett PM.
Mer info om Eberhard & Co hittar ni här http://www.eberhard-co-watches.ch/home/ om ni inte redan har koll på märket och dess historia.


Eberhard 1.jpg
Eberhard 2.jpg
Eberhard 3.jpg
Eberhard 4.jpg
Eberhard 5.jpg
Eberhard 6.jpg
Eberhard 7.jpg
Eberhard 8.jpg




Bilderna är tagna av @Singular som jag köpte klockan av och som jag fått tillåtelse att använda i annonsen.

Tack KS för annonsplatsen.
 
Topp