• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Efter ganska exakt 2 månader med...

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ascool! Brutalare än Doxa's. Ett jäkla djup i den verkar det som.
 
U

urinvånaren

Guest
Förstår att man förälskar sig i en sådan fin klocka! Grattis:)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Det är en riktigt trevlig dinka det där! :)
Tack!
Ascool! Brutalare än Doxa's. Ett jäkla djup i den verkar det som.
Brutalare vet jag inte, men bättre upplevd storlek för mig. Testade en vittavlad Searambler innan, vilken också var cool, dock lite för stor för mig, och utan plexi. Plexi och upphöjda index ger ofta härligt djup.
Den klär dig, är snygg och det är ett coolt märke.
Tack herr minister, även om den givetvis inte går att jämföra med Rolle ;-)
Grymt goa index på den!

Snyggt och styggt!

/John R
Tack. Ja den är faktiskt både ock, vilket gör den extra rolig :)
Antarctic diver! Det var minsann ett stenhårt namn på en salt klocka.
Ja eller hur :)
Tack!
Förstår att man förälskar sig i en sådan fin klocka! Grattis:)
Ja det är nog min största kärlek hittills :)
Väldigt fin på både länk och gummi :)
Tack, jo den byter skepnad fint.
En riktigt tuff dykare. Slit den med hälsan.
Tack, den blir förhoppningsvis bara tuffare med åren.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tack! Gillar verkligen färgkombinationen och det plexibeklädda vridringsinläggets delvis mörka lyster, i kontrast mot den ljusa urtavlan och dess röda ring. Boettformen och BOR-länken gör den ju samtidigt rätt så toolig. Har inte sett något liknande tidigare. Känns svårt att hitta något som kan matcha denna trevliga bekantskap och sköna skapelse.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Hur mycket går dom där loss på? Jag verkligen gillade känslan av klockan då jag fick kolla och känna på din Nivada i maj månad.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hur mycket går dom där loss på? Jag verkligen gillade känslan av klockan då jag fick kolla och känna på din Nivada i maj månad.
Svårt att säga, då de verkar vara väldigt ovanliga. En ren lyckoträff i mitt sökande efter en riktigt prisvärd, rejält vattentät och underbar vintagepjäs, som skulle komplettera mina övriga keepers. Har säkert testat ett hundratal klockor under mina 2-3 år i denna galenskap :) Hursomhelst... Jag gav i alla fall ca 7500 inkl. trycktest innan köp, samt DHL-frakt från Italien. Länken (Omega?) köpte jag på e-bay för ca 600 och den, mycket turligt nog, passande Nivada-claspen plockade jag upp på Tradera för någon hundralapp. Rött gummi gick på 250 typ. Så allt som allt knappt 8500 kr. På det hela, en hel del tur och letande, vilket den här gången, resulterade i ett utmärkt resultat :)

Edit: Ingick även 1 års garanti från säljaren, vad nu det betyder på "italienska" ;-)
 
Topp